ntoskrnl.exe is missing, pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iknie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
4
Hoi,

Opeens viel de computer uit en kreeg ik de melding dat het bestand ntoskrnl.exe (c:\windows\system32) niet gevonden kon worden, en waardoor de computer dus niet opgestart kan worden. Dit bestand is essentieel voor het booten van de pc.
Ik had al een beetje op dit forum rondgeneuzeld om een oplossing voor dit probleem te vinden, en die oplossing was dus om de Windows XP CD er in te doen, en de pc vanaf de cd te laten booten. Dit deed ik dus, en ik kwam aardig ver. Ik klikte op de Recovery Console op de cd door de 'R' in te typen. Hierdoor kwam ik dus in een MS DOS mode terecht. De stap die ik nu moest zetten zou het typen van: "expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32" zijn.

Maar als ik dit command heb getypt zegt ie "Toegang geweigerd". Dus ik probeerde in te loggen via logon en hoopte ik dat ie om een wachtwoord zou vragen maar dat deed hij dus niet. Verder heb ik toen de Administrator Password gewijzigd maar nog steeds kreeg ik de melding "Toegang geweigerd". Dit command zou mijn hele ntoskrnl-probleem op moeten lossen, dus zou ik graag iets van jullie willen horen! Bvd.

Mark
 
please... :(

iemand?

Hij zegt nog steeds Toegang geweigerd als ik het ntoskrnl.exe bestandje van de windows xp cd naar de system32 map in de c: wil kopieren via Expand.. :(
 
dus hetvolgende heb je geprobeerd?

1 - Doe de Windows XP cd-rom in de drive.
2 - Start de pc opnieuw op. Druk een willekeurige toets in om op te starten vanaf de cd-rom zodra daarom gevraagd wordt.
3 - Kies nu in het Setup-menu R om de Recovery Console te starten.
4 - Selecteer het besturingssysteem dat hersteld moet worden en voer het administrator wachtwoord in.
5 - Typ expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 en druk op ENTER. Gebruikt je cd-rom station een andere stationsletter verander d: dan in die letter.
6 - Er wordt gevraagd of je het huidige bestand wilt overschrijven. Typ J en druk op ENTER.
7 - Typ exit en druk op ENTER om opnieuw op te starten.

----
anders heb ik hier ook nog een hele boterham gevonden met dingen die de oorzaak hiervan zijn en dan ook oplossingen
 
Laatst bewerkt:
Jep, dat is wat ik gedaan heb!
Ik kwam alleen maar tot stap 5, en die stap werkte niet.
Dus stap 5 heb ik wel uitgevoerd.. maar hielp niet echt, stap 6 en 7 heb ik dus niet kunnen doen;)
 
Ben je dan eigenlijk administrator?
Het kan ook helpen als je cmd/opdrachtprompt uitvoerd als administrator zelfs als je admin zou zijn.
Probeer dan het command nog eens...

Heb je overigens mijn andere link ook al een bekeken en geprobeerd?
anders heb ik hier ook nog een hele boterham gevonden met dingen die de oorzaak hiervan zijn en dan ook oplossingen
 
ja die link heb ik al een paar keer bekeken, alles geprobeerd, maar niks lukt helaas..
met chkdsk /r zegt ie dat ie "Een of meer onherstelbare fouten heeft gevonden". ONherstelbaar dus.. Ik ga m'n harde schijf overzetten in een andere pc om mn bestanden te redden, en dan windows maar opnieuw installeren denk dat er geen andere oplossing voor is helaas. ik ben wel gewoon administrator namelijk.. dus ik weet het ook niet meer.

In ieder geval bedankt voor je moeite!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan