ntoskrnl.exe kaduuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marilyn

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
598
Een kennis van mij zit met een probleem, de pc start niet meer op het bestand c/windows/system32/ntoskrnl.exe ontbreekt.
Nu hebben wij wel net als hij home edition , maar alles staat op een resorce CD van onze Dell pc. Zelf kan hij zijn windows Xp home edition CD niet vinden om mee op te starten. Want ik neem aan dat het bestand alleen maar via de cd terug gezet kan worden met restore? Ik wil hem wel helpen maar ben ook geen pc expert.Wel heb ik nog een XP proffesionel CD. Weet iemand welke stappen we kunnen ondernemen om de boel weer aan de praat te krijgen, zo snel mogelijk:eek: ?
 
Laatst bewerkt:
Okee, thanks, ik had wel bij de zoekfunctie ook wel al wat dingen gevonden, maar hier kan ik ook wel wat mee ja misschien.

We gaan het proberen. Laat het nog wel weten als het gelukt is.;)

Maar wat ik dus vroeg of ik mijn xp proffesional CD daarvoor kan gebruiken terwijl hij home edition heeft, dat weet jij niet of iemand anders??
 
Laatst bewerkt:
Nog niemand een idee of ik daarvoor de windows xp pro versie kan gebruiken ipv de home edition??????
 
Ik denk van wel, maar durf het niet met 100% zekerheid zeggen, maar het proberen zal zeker geen kwaad kunnen, als hi j kaduuk is en het is het verkeerde bestand kan hij enkel "kaduker" worden, of met andere woorden, baat het niet, het schaad ook niet.

Jan
 
Heb het probleem nog niet op kunnen lossen, hoop dit van de week te doen, anders probeer ik een nieuwe instal te doen en hopelijk blijven dan de oude gegevens bewaard.
 
Lees eerst dit eens.

Met een XP SP2 cd gaat het werken in die repair/herstelconsole, of de schijf in een andere PC erbij hangen, kun je daar de nodige handelingen verrichten.

Een HERSTEL installatie kan ook, als die mogelijkheid daar wordt aangegeven, maar die krijf je niet altijd, dat is afhankelijk wat er door die CD wordt gelezen van het bestaande besturingssyteem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan