ntoskrnl.exe

• Onderwerp starter Onderwerp starter trya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trya

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2002
Hé crew,
mijn broer heeft volgend probleem: tijdens opstart een melding dat het bestand ntoskrnl.exe weg of beschadigd is.
Heb al geprobeerd vanop cd te starten, resulteert in foutmelding.
Met opstart disketje vanop bootdisk.com kan ik geen setup doen ( programma kan niet starten onder dos ...),
opstaren van winnt in map i286 gaat ook niet.
Wat wel raar is is dat ik geen toegang tot c: schijf krijg, alhoewel ik ze toch zie staan ergens bij de eerste opstartschermen...
als ik copy commando probeer krijg ik ook altijd een melding van invalid drive-name...misschien gebruik ik dat commando wel verkeed hoor

H
arde schijf is er één van 80G, geen partities en geformat in ntfs

Help :-)

Op schijf staat ongeveer 50Mb informatie ivm boekhouding van zaak die echt niet verloren mag gaan :-(

Geplaatst door trya
Hé crew,

Met opstart disketje vanop bootdisk.com kan ik geen setup doen ( programma kan niet starten onder dos ...),
opstaren van winnt in map i286 gaat ook niet.

Moet ook zijn i386 en dan winnt.

oplosssing :-(

Harde schijf uiteindelijk laten testen :-(
Ze is kapot, de rotatiesnelheid gaat blijkbaar niet snel genoeg, waardoor je met een ntfs-reader wel een directory kunt zien op de schijf, maar je kan ze niet manipuleren :-( Dus geen copy of dergelijke. Schijf wordt nu opgestuurd om ze te vervangen.
Heb raad gekregen om voortaan partitie te maken met fat32 met daarop xp en alle andere programma's en de rest te formateren in ntfs. Zodat schijf altijd toegangkelijk is met opstartdiskette in tegenstelling toot een schijf die alleen ntfs heeft. Cpu start blijkbaar dan wel een beetje trager op zeggen ze, is dat zo en waarom ? Of format ik dan toch maar beter de hele schijf in ntfs ?

Heb in garantie nieuwe schijf gekregen :-)
THANKS MAXTOR :-))

Spijtig genoeg :-(
Data dat er op stond was wel opnieuw in te geven maar was heel veel werk, dus nu worden er regelmatig backups gemaakt naar een andere cpu in het netwerkje.
Misschien dat mensen bij MAXTOR dat wel konden, hebben niets gevraagd, ze stuurden me binnen de twee dagen een nieuw exemplaar dus denk ik wel dat data onheroepelijk verloren was.

Sja, helaas zowiezo wel verstandig om backups te maken natuurlijk. Hoewel ik het ook niet doe:o:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan