NTSC video 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yukari Dango

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Beste gebruikers,

ik zit met een ingewikkelde vraag. Mijn ouders hebben jaren geleden een videocamera gehad die gekocht was in Japan. De video 8 cassettes van toen zijn dus allemaal van het NTSC systeem.
Graag willen wij deze oude cassettes nog kunnen bekijken. Van een andere oude videocamera hebben wij VHSC cassettes liggen en die bekijken wij nu met de videorecorder dmv een video adapter, waarin je de VHSC cassette moet plaatsen.
Nu vroeg ik mij af of een dergelijke video adapter ook bestaat voor de Video 8 Cassettes. Maar dan zit ik nog wel met het probleem dat ik NTSC Video 8 cassettes heb.
Ik weet werkelijk niet wat ik moet doen om die oude cassettes nog te bekijken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,
Yukari

is het mogelijk om de tapes overtezetten naar een digitaal formaat?
Door bv. op je computer overtezetten?

Zover ik weet is NTSC een formaat dat niet in belgie/nederland word gebruikt, maar ik denk dat de meeste tv's het wel kunnen afspelen.
In nederland/belgie word PAL gebruikt denk ik.

Nee, voor een NTSC heb je ook NTSC hardware nodig. Wij hebben een speciale videorecorder die NTSC kan afspelen, maar ook PAL. Europa handhaaft PAL.

Digitaal overzetten zou kunnen, wel erg veel werk als je bedenkt hoeveel van die cassettes ik heb... Maar hoe zou ik dat kunnen doen dan?

Hangt er een beetje vanaf wat voor video camera je hebt.
Als hij usb, firewire, ... heeft moet je het normaal wel kunnen overzetten.
Kan je misschien het model geven van je camera?

Ow wacht, natuurlijk, dat heb ik er niet bij vermeld. De camera is dus jaren geleden stuk gegaan, dus die hebben we niet meer. Toen we de camera nog wel hadden keken we de cassettes namelijk door de camera aan te sluiten met kabels aan de TV. Sorry, dus we hebben geen camera meer die deze cassettes ondersteunt.

zoveel ken ik er niet van, maar ik ga ervan uit dat het wel mogelijk is om ze aftespelen/overzeten.

Hoe ik het zou doen:
Iemand zoeken die een video camera heeft die de bandjes ondersteunt enzo bekijken/overzetten.

Er bestaan ook analoog-digitaal converters.
Dit is een externe hardware die je kunt aansluiten op je computer en in je camera met die rood,geel,wit kabeltjes.

Je hebt idd NTSC hardware nodig. Je zou via Ebay een Video8 camera uit de VS kunnen kopen, het liefst zelfs een Digital8, want dan heb je meteen een digitale output met sync geluid. Dat is handig als je de beelden op een computer wiilt zetten. (Je moet dan nog wel omzetten naar PAL, maar daar is veel software voor te krijgen). Voor gewoon afspelen kan de camera op jullie videorecorder worden aangesloten.
kijk kijk... http://cgi.ebay.com/Sony-Handycam-D...4|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50

Er staat trouwens USB port in de ad. Dat moet Firewire zijn. Als je alleen een laptop hebt, moet daar wel een firewire aansluiting opzitten, anders heb je hier niks aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan