ntvdm.exe.

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Obbes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Berichten
844
Mijn dochter heeft ineens het probleem dat als ze een cd wil laden op haar laptop dat ze de melding krijgt" NTVDM.exe werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht" en vervolgens de melding dat er geen oplossing gevonden is. Iemand misschien bekend met dit probleem? Ik heb op internet niet echt een oplossing kunnen vinden.
 
Als ik me goed herinner gaat die ntvdm.exe melding over een 16-bits programma dat wordt uitgevoerd onder een 32-bits (of 64-bits) besturingssysteem.

Lijkt er dus op dat er (automatisch of door dochter aangeklikt) een (installatie-)programma begint vanaf die cd waar het besturingssysteem geen kaas van kan (of wil) maken.

Wat voor cd is het? Wat zou er op moeten staan? En hoe oud is die cd (of de programma's die erop staan)?

Tijs.
 
Als ik me goed herinner gaat die ntvdm.exe melding over een 16-bits programma dat wordt uitgevoerd onder een 32-bits (of 64-bits) besturingssysteem.

Lijkt er dus op dat er (automatisch of door dochter aangeklikt) een (installatie-)programma begint vanaf die cd waar het besturingssysteem geen kaas van kan (of wil) maken.

Wat voor cd is het? Wat zou er op moeten staan? En hoe oud is die cd (of de programma's die erop staan)?

Tijs.

het is een domus printmaster gold cd
 
Laatst bewerkt:
Ja? En de andere vragen? (Hoe oud, voor welke besturingssystemen bedoeld etc.)?

Tijs.
 
ik denk dat de cd waarvan dit deel 1 en de installatie cd is(het is er een van 5 delen) uit het jaar 2000 komt en werkt ook op windows xp maar ik ben bang dus niet op vista dus zou ik moeten gaan zoeken naar een opvolger
 
Je kunt natuurlijk proberen om te zien of compatibiliteitsmodus kan werken.
Verken de cd-rom, zoek setup.exe of install.exe op, rechtsklik erop, kies Kopieren naar -> Bureaublad (snelkoppeling maken)
Kijk of je met die nieuwe snelkoppeling zaken kunt doen, zoals Eigenschappen -> tabblad Compatibiliteit -> [kijk of je daar wat zaken kunt instellen]

Als dat allemaal niets oplevert, dan inderdaad op zoek naar een versie die zeker onder Vista draait.

Succes,

Tijs.
 
Die oplossing zou ik ook gebruiken. Mischien dat je op de website van de makers iets kunt downloaden dat het wel werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan