Nu al ventilatorprobleem Fujitsu Scaleo L

• Onderwerp starter Onderwerp starter didox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

didox

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Ik heb een desktop Fujitsu Scaleo. Hij is pas een jaar oud en nu al begint de ventilator hinderlijk geluid te maken. De laatste dagen is hij zelfs continu bezig. Ik heb op dit forum gezocht en heb Google Chrome weer van de computer gehaald, dat schijnt een oorzaak te kunnen zijn. Maar het probleem blijft. Verder kan vervuiling de oorzaak zijn, maar toch niet na een jaar? Al mijn overige computers hebben jarenlang stil hun werk gedaan.

Helaas is de garantie net verstreken. Maar als dit erg ongebruikelijk is, valt er misschien nog wel wat te onderhandelen. Iemand suggesties?

Ik heb een desktop Fujitsu Scaleo. Hij is pas een jaar oud en nu al begint de ventilator hinderlijk geluid te maken. De laatste dagen is hij zelfs continu bezig. Ik heb op dit forum gezocht en heb Google Chrome weer van de computer gehaald, dat schijnt een oorzaak te kunnen zijn. Maar het probleem blijft. Verder kan vervuiling de oorzaak zijn, maar toch niet na een jaar? Al mijn overige computers hebben jarenlang stil hun werk gedaan.

Helaas is de garantie net verstreken. Maar als dit erg ongebruikelijk is, valt er misschien nog wel wat te onderhandelen. Iemand suggesties?

Je zal hem toch wel eens moeten kijken of er stof in zit ik weet het zeker van wel

Verzegeld

Ik ben net in de winkel geweest, de garantie verloopt nl. vandaag. Ik zal hem vandaag moeten brengen als ik nog onder de garantie wil vallen. Ze zeiden ook dat ik zelf kan proberen hem schoon te maken, maar dat kan alleen als de kast niet verzegeld is, anders vervalt de garantie. Helaas zit er een plastic lipje op waarop staat: Inspected. Ik weet niet of dat een verzegeling is, dan zou er toch op moeten staan dat je hem niet mag verbreken.

Overigens, als het ding naar de fabrikant gaat, gaan ze ook meteen de harde schijf herformatteren. Daar heb ik niet zo'n zin in. Ik heb van allerlei programma's persoonlijke instellingen, die ik dan weer opnieuw kan gaan inbrengen. Bovendien kan ik de computer 6 weken kwijt zijn.

Ik overweeg om de kast gewoon open te maken en als ik het niet zelf afkan, de computer naar een reparateur om de hoek te brengen. Gaan die mensen ook herformatteren? Uiteraard maak ik een back-up, maar hoe minder gedoe, hoe liever.

Openmaken

Ik heb besloten om die garantie te laten voor wat het is, de kast open te maken en als ik er niet uitkom, gewoon de reparateur om de hoek te bellen. Ik heb ze net gesproken en als het een gebroken ventilator is, kunnen ze dat in 10 minuten repareren. Sowieso staan ze binnen 24 uur op de stoep, dat is nog eens een heel ander verhaal dan de computer maximaal 6 weken kwijt zijn.

Ik heb besloten om die garantie te laten voor wat het is, de kast open te maken en als ik er niet uitkom, gewoon de reparateur om de hoek te bellen. Ik heb ze net gesproken en als het een gebroken ventilator is, kunnen ze dat in 10 minuten repareren. Sowieso staan ze binnen 24 uur op de stoep, dat is nog eens een heel ander verhaal dan de computer maximaal 6 weken kwijt zijn.

ja hoe groot is de ventilator ?? miss een is het toch stof

IOverigens, als het ding naar de fabrikant gaat, gaan ze ook meteen de harde schijf herformatteren. .

Kan dit zo maar of is dit om klanten af te schrikken hun defect systeem ter herstelling binnen te brengen...Toch een bedenkelijke praktijk vooral omdat dit niets met de klacht te maken heeft : een lawaaierige fan, dan maar de HD formateren?????????????????:confused:

Vind ik ook

Ze zeggen dat ze je de nieuwste updates willen geven, maar ik vraag er niet om. Misschien hebben ze een paar keer meegemaakt dat er ongewild informatie verloren ging en hadden de klanten geen backup gemaakt. Door nu standaard te formatteren dwingen ze iedereen te backuppen. Maar ook de termijn dat ik de computer kwijt ben, vind ik idioot. Die kan 6 weken zijn. Nou, als ik 6 weken zonder die computer kan, kan ik helemaal zonder de computer, dan doe ik alles wel op de laptop.
Overigens, als het stof of vuil is, valt het niet eens onder de garantie. Ik heb een kat en dat kan heel goed de oorzaak zijn. Mijn muis (balletje) heeft ook regelmatig last van kattenharen.
Ik heb de kast trouwens niet open gekregen. Hij lijkt met klinknagels dicht te zitten en ik weet niet hoe ik die open krijg. De schroevendraaier gaat helemaal naar binnen zonder iets te raken. De schroeven die ik wel zie zitten, zijn volgens mij niet van de kast maar van de ventilator. Ik waag me er niet aan en laat iemand komen.
Bedankt voor jullie input.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan