nu geen aero meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramboy95

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
"Start niet meer op na verwijderen ie8"

Ik heb maar gewoon vista opnieuw geinstalleerd met de bijgeleverde cd. maar nu ben ik heel veel programms kwijt waaronder office en windows Aero® en ik baal daar dus nogal van.

Ik had geen reacties gehad op mijn topic van "Start niet meer op na verwijderen ie8" en heb nog even gekeken en sommige anderen die (ongeveer) dezelfde fout hadden, hebben gewoon de CD erin gedaan en dan opnieuw geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik aero weer terug krijg? en miss ook Office?

ik heb nog 1 back-up.( van 18-06-08)

weet iemand raad?:(

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welke versie van Windows vista? Aero zit namelijk niet bij alle versies.
En is die origineel bijgeleverd met de pc?
Mogelijk: wat voor merk en type pc is het?
Het Office-pakket is géén onderdeel van Windows, maar moet apart worden aangeschaft.
Wél staat er soms een z.g. 'trialversie' op een nieuwe pc of laptop, die tijdelijk kan worden gebruikt.

En als je formatteert ben je inderdaad je programma's kwijt waaronder dus ook Office.

En als je formatteert ben je inderdaad je programma's kwijt waaronder dus ook Office.

..... tenzij dit op de z.g. recoverycd staat, wat geregeld met Word en soms met een trial van MsOff home&student het geval is. Maar die laatste houdt er na een maand wél mee op als je niet valideert.

Yep, niet goed gelezen. Gaat het om een recovery CD of heb je echt geformatteerd?

kun je niet gewoon de backup inladen, dan heb je volgens mij weer alles terug.

Ja het was een echte recovery CD (bijgeleverd toen ik de laptop kocht.) en die backup werkt niet goed, of ik deed iets verkeerd, want ik kon de programma's niet openen.

Toen ik die recovery CD installeerde gingen de oude bestanden naar windows.old. daar staan alle bestanden in, dus..?

en trouwens het was Vista home Premium®

Hoi,

Typ in Windows help en ondersteuning eens het woord Aero in ..... en je krijgt een hoop informatie.
He kan zijn dat je drivers niet goed zijn geïnstalleerd bijvoorbeeld voor de grafische kaart.
Je kunt dit controleren onder apparaatbeheer in het configuratiescherm.
Onderdelen met een geel uitroepteken functioneren niet goed, meestal omdat ze niet goed worden aangestuurd omdat het stuurprogramma hiervoor niet, of niet goed is geïnstalleerd.

merkpc?
ga dan naar de site van de fabrikant en zoek daar naar de drivers van jouw computer.
Office is weg en als je daar geen cd van hebt ga je het ook niet terug krijgen, je kan openoffice proberen of office kopen of via andere niet besproken kanalen zien te verkrijgen.

Ja ik heb wel een cd van Office, moet ik die gewoon weer installeren?, en zijn er geen andere manieren?

Ommeren Bedankt;) nu heb ik weer Aero,

Laatst bewerkt:
Nu wel weer Aero:D maareuhh, ik keek is op google naar vista thema's, maar dan moet je eerst zo'n programma donwloaden

Openoffice, Lijkt dat op de gewone Microsoft office?

Nu wel weer Aero:D maareuhh, ik keek is op google naar vista thema's, maar dan moet je eerst zo'n programma donwloaden

Openoffice, Lijkt dat op de gewone Microsoft office?

openoffice is iets van JAVA:
het is gratis
pdf exporteren met een snelknop
kan opslaan in .doc en dergelijke zoals in office, zodat je files kan openen die van office komen of zodat office files kan openen die van openoffice komen
vooral te vergelijken met office2003

maar als je office op cd hebt staan gebruik die dan, dat gaat gemakkelijker zijn omdat je dat gwn bent, maar de werkingswijze in gelijk, je kan het altiojd proberen, bevalt het je niet dan gooi je het weg en installeer je office

Maar, hij is maar op 3 pc ik had hem dus 1× maar als ik hem dan nog een keer installeer is het dan nog maar 1 × bruikbaar?

Geen gedacht van, ik hou me niet zo bezig met betalende producten ;)
Maar ik zou dan denken dat je vorige installatie weg is en dat je die terug op die computer kan installeren, wat dat werkt volgens mij op het nummer van je OS en dat blijft hetzelfde.

Maar wacht op een antwoord van iemand die er iets van kent en probeer ondertussen OO (openoffice)

De Home&Student versie van MsOff2007 mag je inderdaad op 3 pc's installeren.
Wanneer je hem nu weer installeert op dezelfde pc, en je valideert bij voor het eerst opstarten van één van de programma's uit het pakket, wordt dit gezien als een tweede installatie.
Je hebt dus nog één keer 'tegoed'.
Er is wel iets aan te doen om te voorkomen dat je bij een herinstallatie op dezelfde pc één licentie kwijtraakt.
Want na de activatie, wordt er een bestandje aangepast/geplaatst in een map op de systeempartitie.
Dat bestandje is voor MsOff2003: OPA11.DAT
en voor MsOff2007: OPA12.DAT

Omdat er kennelijk een herinstallatie van Vista naast de reeds bestaande heeft plaatsgevonden (hetgeen wordt gesuggereerd omdat er sprake is van een map WINDOWS.OLD) zou het kunnen zijn dat het OPA12.DAT bestand van de eerdere registratie nog bestaat.
Onder Vista staat dit bestand in de map: C:\ProgramData\Microsoft\OFFICE\DATA\
Dus: MsOff Home&Student installeren, NIET activeren.
Zoeken naar het bestand OPA12.DAT en dit - indien aanwezig - verplaatsen naar de hierboven genoemde map. Er wordt dan niet meer om activatie gevraagd, wanneer je één van de programma's van MsOff gebruikt.
Kan je dat 'originele' bestand niet vinden of heb je inmiddels na herinstallatie al ge-activeerd, dan ben je dus inmiddels twee licenties kwijt en rest er nog één. Onder MsOff2003 heb ik ontdekt, dat het met het 'tellen' van die installaties niet zo nauw gaat bij microsoft ...... :rolleyes:
Of dat bij MsOff2007 ook zo is, weet ik niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan