Ik heb een eenvoudige database gemaakt (in Acces2010) om het kopieervolume in een school bij te houden. Een leerkracht kan ingeven voor welke klas(sen) en individuele leerlingen hij kopieerwerk verricht. Bij de klassen laat ik in frmOpdracht het totaal aantal leerlingen berekenen met Som(AantalLln). Dit werkt prima, behalve als ik geen klas ingeef. Het resultaat is dan niet 0, het veld blijft gewoon leeg. En met dit lege veld is het niet mogelijk om het totaal uit te rekenen.
Het is een gesplitst formulier, dus ik kan onderaan naar een andere record gaan. Het rare is dat als ik naar het record met de lege klas ga, er een fractie van een seconde het juiste resultaat verschijnt, om dan te verdijnen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?
Het is een gesplitst formulier, dus ik kan onderaan naar een andere record gaan. Het rare is dat als ik naar het record met de lege klas ga, er een fractie van een seconde het juiste resultaat verschijnt, om dan te verdijnen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?