• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nul wordt niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaLi1

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Hallo,

Als ik bij excel verschillende cellen van elkaar aftrek, krijg ik als resultaat enkel een positief of een negatief resultaat. Indien de uitkomst nul zou moeten zijn blijft de cel leeg. Ligt dit aan een instelling of zie ik iets over het hoofd?

Kijk eens in de Excel-opties.
Daar is zeker de weergave van nulwaarden uitgevinkt.

Cobbe

Bijlagen

• nulwaarden.jpg
    nulwaarden.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Dat was inderdaad het probleem, wist niet eens dat die mogelijkheid bestond! Probleem is nu echter dat er in de sheet blijkbaar veel cellen zijn die ook nul zijn maar die ik liever leeg zie. Is er een mogelijkheid om enkel voor bepaalde cellen de optie te activeren? Misschien een belangrijk detail, ik werk met Excel 2007

Neen, het is kiezen!
Maar je kan dit opvangen via een formuleaanpassing :bv =als(a1=0;"";a1)
Of via Voorwaardelijke Opmaak de nul-cellen tekstkleur WIT meegeven.

Succes, Cobbe

Je kan ook een bepaald bereik een "custom-format" geven, waarbij nullen niet getoond worden, zie bijlage.

Bijlagen

Ik heb de formule aangepast zoals Cobbe voorgesteld heeft, hierop kreeg ik echter de foutmelding ivm kringverwijzingen. Ik heb dan bij opties Iterative Calculation ge-enabled maar nu geeft hij soms wel en soms niet de nul weer, heeft er iemand een idee op welke de waardes "maximum iterations" en "Maximum change" best staan?

@Wher: custom format werkt voor de cellen die nul moeten zijn, maar de cellen waar wel een waarde in staat zouden format "currency" moeten krijgen. En om alles apart te gaan selecteren is niet doenbaar. Toch bedankt voor de raad, kan het in de toekomst zeker nog gebruiken!

Hoe kun je nu een kringverwijzing krijgen als je de formule toepast zoals ik ze heb voorgesteld?

Post anders eens een deel van je bestand zodat ik kan zien waar je de 'foute' formule hebt gezet.

Cobbe

De formule die ik gebruikt heb in bv cel N19 is "= IF(N19=0;"";(M19*$J19))" .
Hierbij krijg ik de foutmelding kringverwijzing. In cel M19 staat een vast getal en in J19 wordt een getal ingegeven.

bv cel N19 is "= IF(N19=0;"";(M19*$J19))"

Dat is inderdaad een kringverwijzing.
Moet zijn:

Code:
In cel N19 -> "=IF(or(M19=0;J19=0);"";M19*J19)"
of
                    "=IF(M19*j19=0;"";M19*J19)
Dit levert geen kringverwijzing.

Suc6, Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug