Null vervangen door 0 in totalenquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sennec

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Hallo,

Ik heb een paar weken terug een topic geplaatst over het maken van een klassement, aangezien ik hier weinig respons op kreeg ben ik maar zelf begonnen, en ik ben ondertussen al heel wat verder.

Maar: de punten berekening ( gewonnen match is 3 punten, verloren 1 gelijk 2) werkt niet.

Ik heb met een query het AANTAL id's van de gewonnen wedstrijden geteld, maar voor enkele ploegen die nog niet gewonnen hebben is dit resultaat null en wordt dit dus niet meegerekent in de query
resultaat: ik krijg enkel de ploegen te zien die gewonnen hebben, terwijl ik ook wil zien welke ploegen 0 wedstrijden gewonnen hebben.

ik heb al geprobeerd met iif(Null;0;*3) maar dit wil ook niet werken

dit is de query hopelijk kunnen jullie mij helpen

SELECT PloegenApart.Ploegen, Count(Wedstrijden.Id) AS [Aantal Gewonnen], [Aantal Gewonnen]*3 AS punt
FROM PloegenApart INNER JOIN (PloegPerWedstrijd2 INNER JOIN Wedstrijden ON PloegPerWedstrijd2.Id = Wedstrijden.Id) ON PloegenApart.Ploegen = PloegPerWedstrijd2.Home
WHERE (((Wedstrijden.Home)=[Ploegen]) AND ((Wedstrijden.ScoreHome)>[ScoreAway])) OR (((Wedstrijden.ScoreHome)<[ScoreAway]) AND ((Wedstrijden.Away)=[Ploegen]))
GROUP BY PloegenApart.Ploegen;

dank u

Plaats er NZ voor
NZ(Waarde). Is een waarde Null dan maakt NZ er 0 van.

(volgens mij staat NZ ook voor Null Zero maar dat is maar een vermoeden)

dit lijkt precies niet te werken
Ik moet de countfunctie zo krijgen, dat er ook 0 in voorkomt
dan moet ik achter die alias die NZ zetten ?

dus: Count NZ(Wedstrijden.Id) AS [Aantal Gewonnen],
dit lijkt me nogal verkeerd zoals ik het doe :p

Uit de toelichting van je vraag werd ik niet echt veel wijzer, echter het onderwerp wel. Daar is mijn antwoord dan ook op gebaseerd.
En eerlijk gezegd is het moeilijk om nu een goed antwoord te geven. Als je een voorbeeldbestand post kan ik er misschien even naar kijken.

Ik zou mijn database anders even willen doorsturen maar, ik vrees dat dat iets groter dan 100 kb gaat zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan