• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nullen en #### in invoervak en resultaatvak onzichtbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter gib58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gib58

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2015
Hallo forumleden,

ik heb een klein excel programma gemaakt waar ik de begin- en tussentijden bijhoud tijdens een proces. Iedere stap van minimaal 1 uur is "Oke" en de tussentijden die korter zijn zijn "0".
Op zicht werkt het prima maar storend zijn de nullen en een #### in het zicht van de invoercellen en de nullen van de resultaatcellen.
Weet iemand hoe dit te voorkomen is?
Programmatje is bijgevoegd.

Alvast bedankt!

Gr. Ben

Bijlagen

Code:
=ALS(C13="";"";C13-C12)
Probeer het eens met deze eenvoudige formule

Wat me al dikwijls opgevallen is, hoe minder verstand van excel hoe meer fantasietjes er gebruikt worden.

Bijlagen

Hoe werkt dat die "꙰" ?
Zijn er nog van die grappige ?

Wat me al dikwijls opgevallen is, hoe minder verstand van excel hoe meer fantasietjes er gebruikt worden.

Roeien met de riemen die je hebt (weet), creativiteit en wat hulp van vakmensen doen wonderen! :D

Code:
=ALS(C13="";"";C13-C12)
Probeer het eens met deze eenvoudige formule

Hartelijk dank voor de formule.
In het invoer vak werkt het uitstekend.

Bij het resultaat vak geeft het aan dat formule teveel argumenten bevat en werkt (nog) niet.
Formule welke ik heb toegepast is bijv. =ALS(E6>0,00173611;oke;"0" en het resultaat is #####

Gr. Ben

Aanhalingstekens om oke heen

"oke"

Hiermee hoef je de getallen zoals 0,00173611 ook niet uit je hoofd te leren.
Code:
=als(e6>2,5/1440;"oke";0)

Harry bedankt voor de formule =als(e6>2,5/1440;"oke";0)

Programma rekent het tot op de seconde precies.

Oplossing voor de foutmelding #WAARDE! waardoor er veel hekjes in het resultaatvak zichtbaar werden,
heb ik gevonden met de formule =ALS.FOUT(ALS(E9>2,5/1440;"꙰ké";"niet oké");"")
Dit werkt ook prima.

Groeten, Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan