• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nullen in bedrag worden weggelaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

john1993

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Goedemiddag iedereen,

Momenteel ben ik een verkoopfactuur aan het maken voor iemand alleen loop ik tegen nu ik bijna klaar ben tegen de spreekwoordelijke lamp.
Het komt er nu op neer dat ik onderaan de sheet een zin heb met de volgende tekst ; "Gelieve "bedrag" over te maken op IBAN XXXXX volgens ons kenmerk XXX.

De formule welk ik hiervoor gebruik is ;
="Gelieve €"&(I44)&" over te maken op IBAN rekeningnr. NLxx RABO xxxx.xxxx.xxx onder vermelding van "&C18&""

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de nullen aan het eind van het bedrag worden weggelaten. Dus stel het eind bedrag is €500,00 dan komt er in de zin alleen €500 te staan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Ik heb trouwens wel al de functie AFRONDEN gebruikt, maar dat maakt geen verschil.

Alvast bedankt iedereen!!

Met vriendelijke groet,

John langedijk

En staat de valuta in de cel eigenschappen goed, met 2 decimalen achter de komma?

probeer deze eens met in A1 het bedrag.

Code:
=TEKST(A1;"#.##0,00")

Laatst bewerkt:
De valuta stond goed in de celeigenschappen.

venA Hartstikke bedankt!
Dat is hem, kan ik ook eindelijk genieten van men zondag :):)

thnxxx!

Mooi dat het opgelost is.

De celeigenschappen staan er ook los van. Is de opmaak van de cel. Excel kijkt alleen naar de inhoud van de cel voor verder gebruik. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan