Nulmeting vragen:

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Ik heb veel interesante website gevonden die uitleggen wat het is

Maar:

Hoe moet je een handmatige nulmeting doen?

Graag advies

Heel algemeen: een eerste meting waarmee latere vergeleken worden.

Als je een test of situatie meet (de score opschrijft) is het de eerste keer automatisch een nulmeting mits je de tests en wat je meet het zelfde houdt.

Geachte Solaris:

Hartelijk dank voor uw reactie,
Ik moet dus score noteren okay
maar moet ik nou bij google mijn zoekwoorden typen en alle pagina's door worstellen om zo mijn score te zien of...

dat bedoel ik met handmatig

mijn google pagerank is een kleine 1/10
Niet goed maar zeker niet slecht

maar ik moet dus de zoekwoorden waar ik mee gevonden wordt dus maar zelf uitzoeken wat voor positie ?

O je bedoelt wat je website op het www scoort via google en zo? Of en hoe je gevonden wordt?

ik heb een zoekwoord analyse vericht hoe ik gevonden wordt op google...
Gratis hulpprogramma's zoekwoorden en je vult de url van een pagina in enzo
Nu wil ik alleen voor die pagina's een nulmeting doen
als ik dus een zoekwoord gebruik van die lijst moet ik in de resultaten voorkomen

u weet zelfs dat google soms een paar duizend relevante pagina's vind
als ze bedoelen met handmatig nulmeting dat ik simpelweg al die pagina van google moet bladeren om mijn positie te kunnen formuleren ben ik wel even bezig

hartelijk dank dat u de tijd neemt om het mij uit te leggen

ik heb een zoekwoord analyse vericht hoe ik gevonden wordt op google...
Gratis hulpprogramma's zoekwoorden en je vult de url van een pagina in enzo

hartelijk dank dat u de tijd neemt om het mij uit te leggen
Hi Jeroen, geen dank, ik vind dit zelf ook leuk hoor, en ik leer er ook nog steeds van... :-)

Back to topic: heb je dat gedaan met google analytics? In je website ingebouwd en dan volgen wat er langskomt?

O je hebt een los (online) tooltje gebruikt?

Laatst bewerkt:
nou weet u.... ik ben voor mijn hobby' websites optimaliseren, ik heb verder geen gegevens van de websites
ik ken google analystic maar ik ben geen eigenaar van de site

of kunt u ook de statistieken meten van iemand anders site?

in het zoekmachine handboek staat alleen dat handmatig erg veel tijd kost meer niet
maar ik kan beter gewoon google doorspitten en daarna mijn positie noteren

alvast bedankt

Als je geen eigenaar bent van een site hangt het af van je rechten. Soms kun je achter www.sitenaam.ext/ wel eens webstat/ proberen (dus www.sitenaam.ext/webstat/), als dat pakket geinstalleerd is heb je toegang tot algemene statistieken, een beetje als analytics.
En ja dan blijft niets anders over dan site voor site, is inderdaad tijdrovend.

Meestal doe je dit voor je eigen site(s), en dan is het een ander verhaal...

Beste

Ik snap niet helemaal wat u bedoelt
.ext?
moet ik dat in google typen of http://sitenaam.ext?

ik ga erachteraan of ik gebruik mag maken van hun server, een mailtje vragen of ik pagina;s mag optimaliseren

verder wacht ik het maar af

met vriendelijke groet: jeroen

hi Jeroen,

Nee, ik ben niet duidelijk genoeg geweest zie ik... :-|
Een web adres of URL bestaat uit de naam van de website met een punt er achter en daarna de extentie. Als je als voorbeeld de site van google neemt (of van Helpmij of wat dan ook) dan type je: www.google.com (of www.helpmij.nl) - de extentie zegt iets over de soort website (.com staat voor commercial, dan is er ook nog .info, .biz en meer, of je kunt zien tot welk land een site behoort (.nl - .be .tk .de enzovoort).
Ik dacht duidelijk te zijn door voor "google" of "helpmij" in het voorbeeld "sitenaam" te zetten (want het kan van alles zijn) en voor de extentie (.ext in het voorbeeld) kun je ook invullen wat van toepassing is; of het nu .com, .nl, .info of wat dan ook is...

Dus, als je geen eigenaar bent van bij voorbeeld www.heluo.nl dan hangt het er maar van af wat je mag. Soms kun je statistieken bekijken door webstat er achter te zetten: zo dus - www.heluo.nl/webstat/
Als het pakket webstat is geinstalleerd op de server en als het niet is afgeschermd dan kun je kijken . . .
Ben je wel eigenaar van een site (of webmaster, met inlog rechten) dan kun je van die site natuurlijk overal bij, en alles bekijken. Als je ingelogd bent.

added: enig zoeken leert dat er of minder webstat beschikbaar is of dat het is afgeschermd of je wordt automatisch omgeleid.

Hoop dat het nu wat duidelijker is? Anders zie ik het wel weer! :-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan