NuLock laptop aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik stuit steeds op het volgende:
Als ik mijn laptop (Toshiba) aanzet, staat standaard NumLock aan (de toetsen die normaal met FN te bereiken zijn). Ook als ik deze dan uitzet met Fn-F11, staat ie toch weer aan zodra ik de laptop opnieuw aanzet. Is er in de bios (of ergens anders) een optie die ik uit moet zetten zodat dit niet meer gebeurt?

maar waar moet ik dan naar zoeken??
Ik heb daar gezocht naar iets van Numlock, maar kan niets vinden of lees er overheen..

T is ook heel vreemd..
Als ik mijn comp aanzet, moet ik inloggen met ctrl-alt-del (inloggen op netwerk werk), maar als ik thuisben, log ik in als adminsitrator en selecteer het lokale gedeelte. Zodra het inlogscherm (ctrl-alt-del) in beeld komt, gaat het numlock lampje branden, maar als ik dan op enter druk (thuis hoef ik geen wachtwoord te gebruiken en dus niets in te typen) gaat het numlock-lampje vanzelf weer uit.
Maar als ik dus op mijn werk ga inloggen, en dus wel iets moet typen bij wachtwoord, zit dat numlock lampje in de weg..
Ik heb ook in het register gekeken, maar daar staat de waarde op 0 (=alles uit)..
Ook de toetsenbordinstelling staat op VS...
Dus.. Hoe krijg ik het nu uit zodra het inlogscherm in beeld komt...

Laatst bewerkt:
Ik heb het antwoord op internet gevonden en het werkt:
In principe kun je de status van de Numlock regelen vanuit het BIOS. Mocht Windows XP de Numlock-toets alsnog uitzetten tijdens het opstarten, dan kun je een paar dingen doen. Soms is het voldoende om ervoor te zorgen dat de Numlock aanstaat als je de computer afsluit, omdat Windows deze instelling onthoudt. Maar soms werkt deze aanpak niet en blijft Windows Numlock uitschakelen. Ga dan eens naar het register, en kies de map HKEY_CURRENT_USER,Control Panel en Keyboard. Dubbelklik op de sleutel InitialKeyboardIndicators en verander de waarde in 2. Sluit het venster af en start Windows opnieuw. Voortaan staat de Numlock altijd aan. Numlock liever altijd uit? Kies dan de waarde 0. Deze waarde kan per windows gebruiker verschillen.

Mocht dit nog niet helpen dan is er nog een trucje. Deze truc is om het probleem met de verschillende gebruikers op te lossen. Zet allereerst de computer aan, je komt nu in het inlogscherm. Kies nog geen gebruikers. Zet alleen NumLock aan met de NumLock toets. Kies dan onmiddellijk afsluiten/opnieuw opstarten (dus NIET inloggen). Na de herstart is alles OK.”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan