• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nulwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het kopiëren van een formule geen 0 waarde te zien is, zoals bij onderstaande formule
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0));0;VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0))

Ik heb bij Extra-Opties het vinkje bij nulwaarde weggehaald. Bij de standaardopmaak krijg ik dan ook geen nulwaarden maar als ik voor duizendtal notatie kies krijg ik een streepje - .
Is het mogelijk om dat streepje niet te krijgen?

groetjes
Juul

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0));"";VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0))

Je kunt er ook voor zorgen dat het leeg blijft.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Jouw formule heb ik ook al geprobeerd maar ik krijg dan niet altijd niets. In sommige gevallen krijg ik toch een streepje - . Dit als niet alle cellen leeg zijn. Ik bedoel als er wel iets staat in B15 maar als er bv niets staat in op dat punt bij kolom 10 in de lijst. Dan krijg ik toch een streepje.

Wat nu?

groetjes
Juul

Mss een combinatie.
Code:
=ALS(OF(ISNB(VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0));VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0)="");"";VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0))

Als de zoekwaarde niet gevonden wordt of cel 10 in het bereik Lijst is leeg, dan is de cel ook leeg.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je hulp maar het gaat nog niet helemaal goed.
Ik krijg nu geen streepjes meer als de cel leeg is in de lijst maar bij de regels die helemaal leeg zijn (dus ook B15) krijg ik #N/B.

groetjes
Juul

Nieuwe ronde:
Code:
=ALS(OF(B15="";ISNB(VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0));VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0)="");"";VERT.ZOEKEN(B15;lijst;10;0))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het resultaat is het zelfde als voorgaande formule.

Zou er niet iets te doen zijn met de opmaak van de cellen.
Ik zal nog eens gaan zoeken en testen.

Groetjes
Juul

Ik heb bij celeigenschappen de opmaak aangepast gekozen en het achterste gedeelte verwijderd. Nu gaat alles goed tot dusver.
_-* #.##0,00_-;_-* #.##0,00-;

Hartelijk dank voor je hulp.

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan