Nulwaarden niet laten mee tellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vroegvogeltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Van het aantal dagen dat ik gewerkt heb wil ik de langste en de korste dag tonen. De langste dag gaat goed , =MAX(a1:a31), maar de korste dag , =MIN(A1:A31), ziet de dagen dat ik niet gewerkt heb als kortste, omdat daar een nulwaarde aanwezig is. Het heeft dus niks te maken met het al dan niet weergeven van de nulwaarden.

Rik

Kan je =KLEINSTE(A1:A31;2) niet gebruiken?
De twee zorgt er voor dat je niet de kleinste, maar de 1-na kleinste waarde krijgt.

Nulwaarden niet laten meetellen in het zoeken van de kleinste waarde

Kan je =KLEINSTE(A1:A31;2) niet gebruiken?
De twee zorgt er voor dat je niet de kleinste, maar de 1-na kleinste waarde krijgt.

Nee, dat werkt niet. Ook de functie MIN, die ik hier ook al probeerde doet het niet met deze syntax. Zou het komen omdat er meerdere nulwaarden in de lijst staan? Het is een maandblad en ik heb er bij wijze van proef, enkele dagen op ingevuld. Maar evengoed thx voor de poging, ik blijf verder zoeken en hou je op de hoogte.

Rik

Klopt, aantal 0 waarden worden apart geteld.......

Dus moeten we het aantal 0- waarden tellen +1 en dat aantal gebruiken om de 1-na kleinste waarde te vinden;

=KLEINSTE(A1:A31;AANTAL.ALS(A1:A31;0)+1)

Sorry dat ik het niet eerst zelf getest heb, leek zo logisch dat ik het niet eens geprobeerd had.

Laatst bewerkt:
nullwaarden niet laten meetellen

Klopt, aantal 0 waarden worden apart geteld.......

Dus moeten we het aantal 0- waarden tellen +1 en dat aantal gebruiken om de 1-na kleinste waarde te vinden;

=KLEINSTE(A1:A31;AANTAL.ALS(A1:A31;0)+1)

Sorry dat ik het niet eerst zelf getest heb, leek zo logisch dat ik het niet eens geprobeerd had.

Jaaa, dat is em, hartelijk dank :) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan