• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

numberformat voor maanden voor een excelversie <2016

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
ik zoek even iemand die nog op een oude versie van excel werkt. Blijkbaar zou op dergelijke versie de onderstaande macro geen goed resultaat aanmaken, in plaats van een array zou die enkel één string maken. Ik kan het niet testen, dus welke goed ziel wil dit even doen. Vermoedelijk moet aMois1 in de fout gaan en misschien ook aMois2.
En zeg ook even op welke versie je het gedaan hebt, de oudste krijgt een bonus.🍰

Code:
Sub M_test()
     Dim aMois1, aMois2
     aMois1 = Evaluate(Replace("text(28*column(a1:L1),""#mmmm"")", "#", "[$-nl-nl]"))     'créer liste des mois
     aMois2 = Evaluate(Replace("text(28*column(a1:L1),""#mmmm"")", "#", "[$-413]"))     'créer liste des mois
     MsgBox Join(aMois1, vbLf)
     MsgBox Join(aMois2, vbLf)
End Sub

Code:
Sub M_snb()
   MsgBox Join([transpose(text(date(2026,row(1:12),1),"[$-413]mmmm"))], vbLf)
   MsgBox Join(Application.GetCustomListContents(4), vbLf)
   For j = 1 To 12
      c00 = c00 & MonthName(j) & vbLf
   Next
   MsgBox c00
End Sub

Ik betwijfel of de versie van Excel ertoe doet bij deze codes.
Getest op een Engelstalige versie 2010; wellicht anders bij een Vlaamstalige ? ;)

Laatst bewerkt:
ik dacht ook dat het versie-onafhankelijk was, maar het was zo'n "Jan met een korte achternaam", die het altijd beter weet, die zei dat het niet werkte op oudere. Maar nu ga ik sommigen tegen de borst stoten, wie gebruikt er nog versie ouder dan 2016 ?
En het was eigenlijk om voor tig talen te gebruiken, dus de "getcustomlistcontents" is nauwelijks van toepassing.
Toch bedankt.

Terug
Bovenaan Onderaan