numeriek toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

MargjeWolthuizen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2013
Mijn numerieke toetsenbord van mijn pc werkt niet (meer). Ik heb al verschillende (ook nieuwe) toetsenborden geprobeerd, maar de cijfers rechts doen niets. Al bij landeninstellingen gecheckt of het goed stond, alle USB poorten geprobeerd, num lock natuurlijk aan. Ik heb dit echt nodig voor mijn boekhoudprogramma. Wie weet de oplossing? Ik hoor het graag! Groet Margje.

Enige wat ik me (gegeven je verhaal) erbij zou kunnen voorstellen is dat dat het toetsenbord (instellingen-) bestand in Windows corrupt is geraakt.

Wellicht eens proberen om een toetsenbord-indeling naast de 'normale' toe te voegen (bijv. Nederlands), die de standaard-instelling maken en daarna de 'normale' verwijderen. Dat in alle talen die je hebt (Nederlands of Engels, doorgaans).
Kijk of het numerieke toetsenbord dan wel weer wat doet. Indien ja, dan dezelfde riedel, waarbij je de alternatieve toetsenbord-indeling weer terug vervangt door de 'normale' ("Verenigde Staten (Internationaal)", doorgaans).

Tijs.

Dnties, Bedankt voor het meedenken. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ook dat is niet gelukt. Helaas. O ja, dit numerieke toetsenbord werkt bij een andere computer wel. Gr. M.

Misschien staat de optie "Mouse keys" / "Muistoetsen" aan. Kijk het even na:
[Windows-toets]u toetscombinatie

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even een testje om te kijken of NumLock op die PC wel werkt.
Plaats de volgende regels in een tekst bestandje:
Code:
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys ("{NUMLOCK}")

Hernoem dat bestandje naar NLCK.vbs en dubbelklik erop om deze uit te voeren.
Dit zou de status van NumLock moeten wisselen als alles goed is.
Als Numlock uit staat gaat deze aan en andersom.

Laatst bewerkt:
Dnties: Ja, dat was 'm. De mouse key stond aan. Uitgezet en het werkt weer zoals ik het wil. Hartelijk dank, kan ik weer verder!
Edmoor bedankt voor het meedenken, maar zoals je ziet is het opgelost.

Groet Margje.

Daat gaat 't maar om :thumb:

Ik heb op zet vraag is opgelost geklikt, maar dan gebeurt er niets. Ik doe waarschijnlijk iets fout, ik probeer het nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan