Numerology programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcoten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2014
Hallo,

Ik ben een beginner met programmeren in C# en wil graag een numerology programma maken.
Ik heb al een aantal forms gemaakt en de velden uniek benoemd.
Nu moet ik het volgende gaan programmeren:

De tekst die in een tekstbox ingevuld wordt, bijvoorbeeld de geboortenaam, moet worden gebruikt voor berekeningen voor diverse gegevens.
De letters moeten worden omgezet naar getallen van 1 t/m 9, ik dacht hiervoor een Array te gebruiken.
Verder moet uit diezelfde ingevulde naam de hoofdletters, de klinkers, en de medeklinkers gefilterd kunnen worden, om die te gebruiken voor de berekeningen.
Als er een getal uit komt dat uit meer dan 1 getal bestaat, dient deze vereenvoudigd te worden, bijvoorbeeld 133 wordt dan 1+3+3=7.
Aan ieder getal komt een stuk tekst te hangen, dat uiteindelijk in een word document moet worden geplaatst.
Al de verschillende berekeningen maken dan een compleet numerology rapport, met afbeeldingen bij de tekst.
De opmaak van het word document zou met een kader, voettekst, en nummering moeten zijn, en uiteraard een lettertype en groote naar keuze.

Verder heb ik een form aangemaakt met een RidgeTextBox, waarin ik een preview wil zien van het geen ingevoerd is, en uiteindelijk geprint gaat worden.

Wie kan mij helpen met het geven van tips, hoe ik dit het best aan kan pakken, en welke methods ik het best kan gebruiken, en of ik bijvoorbeeld voor ieder type informatie/berekening een apparte class moet gebruiken, of alles in de form moet plaatsen.

Ik ben begonnen in een Windows form met gebruik van Visual Studio 2013.

Als ik dit programma als standalone/exe wil opslaan, of voor een ander besturingssysteem beschikbaar wil maken, is dit dan de goede wijze om te beginnen, of is er een functionelere oplossing.

Inspirerende groet,

Wilcoten

Interessant concept. Als eerste moeten die letters dus worden omgezet, dat kan d.m.v. de corresponderende ASCII-codes.
Optellen (dus bijv. 107 -> 1 + 0 + 7 = 8), geeft het volgende algoritme:

[cpp] static int[] stringToNumbers(string input)
{
List<int> numbers = new List<int>();

foreach (char c in input)
{
//Converteer naar bijbehordende ASCII code
int i = (int)c;

//Tel individuele getallen bij elkaar op
int s = 0;
while (s > 9 || s < 1)
{
while (i != 0)
{
s += i % 10;
i /= 10;
}

//Opnieuw optellen als s meer dan 2 cijfers bevat
if (s > 9){
i = s;
s = 0;
}
}
numbers.Add(s);
}
return numbers.ToArray();
}[/cpp]

Dit is wel een begin waar je zelf verder mee kan, denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan