numlock gaat niet aan bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Hier op het werk zitten we altijd met pc`s waarbij de numlock niet aan gaat opstarten.

De PC`s zijn voorgeïnstalleerd als we ze krijgen en er staat XP op. In de Bios heb ik gekeken en daar staat voor het opstarten de numlock netjes op aan.
Ook heb ik een kijkje in het register genomen bij de waarde:
# HKEY_CURRENT_USER>>CONTROL PANEL>>KEYBOARD en dan staat de waarde bij InitialKeyboardIndicators netjes op 2.
Tevens heb ik ook nog geprobeerd de PC te herstarten met de numlock aan op de hoop dat deze aan zou blijven na de herstart maar dat is ook niet zo.

Heeft iemand nog een idee hoe en/of waar ik kan aanpassen dat de pc wel met de numlock aan opstart.
Het is zo vervelend omdat we altijd moeten inloggen met een paswoord waar cijfers inzitten en 9 van de 10 keer zit je dan te tikken zonder numlock aan en je hebt maar drie! kansen....

Je hebt (voor jouw probleem dat optreedt vóór/tijdens inloggen) op de verkeerde plek gekeken in de registry.
Je moet daarvoor kijken in HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard
en dan inderdaad (rechter deelvenster) bij de registerwaarde InitialKeyboardIndicators

Staat die op 2, dan zou iedereen op het inlogscherm direct het numerieke toetsenbord moeten kunnen gebruiken om cijfers in te typen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan