• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Numlock wordt uitgeschakeld na openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry hoor maar daar klopt helemaal niks van.
Gebruik eens "Foutopsporing" en dan "VBA project compileren" voordat je het test.

Het ging in de eerste instantie om het inschakelen van de NumLock toets en dan is dit voldoende:
Bekijk bijlage NLCKON.xlsm

Een stukje in een Module en een stukje in de Workbook_Open, net zoals ik al eerder opmerkte.

Laatst bewerkt:
De code werkt niet meer zodra ik de werkbalk met code uitschakel.
De code die je gaf in #3 werkt perfect. In de bijlage heb ik het bestand nu aangepast met de volgende functionaliteit:
- Het kruisje is gedisabled.
- De Numlock blijft aan na het openen van het bestand.
- De kop en voettekst is beveiligd tegen wijzigen.

Bij het laatste puntje heb ik nog wel een vraag, dat bij een 32 bits office2007 systeem in het afdrukvoorbeeld de originele tekst blijft staan ongeacht de wijziging.
Terwijl bij office365 64 bits in het afdrukvoorbeeld je de wijziging krijgt te zien en pas als je gaat printen de originele tekst op het papier te komt te staan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het verschil dat je noemt ken ik niet. Het wel wel om twee totaal verschillende versies van Office.

ja klopt. We zijn van xp en office 2000(?), naar office 2003 en office 2007 overgegaan, vervolgens naar windows10 en office 2007 en uiteindelijk moet alles om naar windows10 en office365.

Kan het aan de declaraties liggen?

Wat ik al zei, ik ken het probleem niet en kan daar ook niets over zeggen.
Met declaraties zal het niets te maken hebben als de code verder goed werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan