Wie kan er mij helpen? Ik ben nieuw op dit forum en een leek in acces 2003.
Via dit forum heb ik al veel kunnen oplossen met hetgeen ik bezig ben maar nu loop ik kompleet in de mist. Heb al een punthoofd en grijze haren.
Ik heb een tabel "Bestellingen"
Hierin de volgende velden met gegevenstype:
SELL-IN: tekst
STOCK : Ja/Nee
VIRTUELE OVERNAME: Ja/Nee
FYSIEKE OVERNAME: Ja/Nee
CODE MODEL: Nummeriek
KLANT: Tekst
TYPE:Tekst
CHASSISNUMMER:Tekst
ISIS:Numeriek
SELLOUT DATUM=Datum ingavce: dd/mm/yyyy
Code model is gelinkt aan een tabel "Code Model"
Code: Numeriek
Omschrijving: Tekst
Bij het openen van het formulier: Bestellingen wordt automatisch een nummer gegeven van een nieuwe bestelling telkens +1
Sell-In nummer is als volgt samengesteld: letter,volgnummer,streepje,jaartal 2cijfers.
Voorbeeld : D001-08
De letter is veranderlijk: D,E of H maar ieder letter heeft een volgnummer 1,2,3,.... en dit zou dan per jaar opnieuw moeten beginnen.
In tabel: Code model heb ik hetvolgende staan: 1 = Daily/ 2= Eurocargo/ 3=Heavy
Van zodra we in het formulier bestellingen op het veld SELL-In komen(dus On Focus) zou dus een nieuw nummer moeten worden gegeven indien aan volgende criteria worden voldaan:
Stock=Nee
Virtuele overname=Nee
Want deze mogen niet op de lijst verschijnen.
Fysieke overname=Ja MOET op de lijst verschijnen maar mag GEEN nummer krijgen.
SELLOUT datum is de datum vanaf wanneer deze bestelling op de lijst moet opgenomen worden is niet altijd de besteldatum, dewelke nu gelijk staat aan systeemdatum)
Om de lijst te genereren heb ik een dialoogvenster aangemaakt op SELLOUT datum zodanig dat er een periode kan ingegeven worden; Dit werkt wel goed.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen want ik zie het niet meer zitten.
m.vr.gr.
Via dit forum heb ik al veel kunnen oplossen met hetgeen ik bezig ben maar nu loop ik kompleet in de mist. Heb al een punthoofd en grijze haren.
Ik heb een tabel "Bestellingen"
Hierin de volgende velden met gegevenstype:
SELL-IN: tekst
STOCK : Ja/Nee
VIRTUELE OVERNAME: Ja/Nee
FYSIEKE OVERNAME: Ja/Nee
CODE MODEL: Nummeriek
KLANT: Tekst
TYPE:Tekst
CHASSISNUMMER:Tekst
ISIS:Numeriek
SELLOUT DATUM=Datum ingavce: dd/mm/yyyy
Code model is gelinkt aan een tabel "Code Model"
Code: Numeriek
Omschrijving: Tekst
Bij het openen van het formulier: Bestellingen wordt automatisch een nummer gegeven van een nieuwe bestelling telkens +1
Sell-In nummer is als volgt samengesteld: letter,volgnummer,streepje,jaartal 2cijfers.
Voorbeeld : D001-08
De letter is veranderlijk: D,E of H maar ieder letter heeft een volgnummer 1,2,3,.... en dit zou dan per jaar opnieuw moeten beginnen.
In tabel: Code model heb ik hetvolgende staan: 1 = Daily/ 2= Eurocargo/ 3=Heavy
Van zodra we in het formulier bestellingen op het veld SELL-In komen(dus On Focus) zou dus een nieuw nummer moeten worden gegeven indien aan volgende criteria worden voldaan:
Stock=Nee
Virtuele overname=Nee
Want deze mogen niet op de lijst verschijnen.
Fysieke overname=Ja MOET op de lijst verschijnen maar mag GEEN nummer krijgen.
SELLOUT datum is de datum vanaf wanneer deze bestelling op de lijst moet opgenomen worden is niet altijd de besteldatum, dewelke nu gelijk staat aan systeemdatum)
Om de lijst te genereren heb ik een dialoogvenster aangemaakt op SELLOUT datum zodanig dat er een periode kan ingegeven worden; Dit werkt wel goed.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen want ik zie het niet meer zitten.
m.vr.gr.