• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nummer uit cel gebruikt dan cel leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

smnijland

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Beste excellers,

Misschien voor een aantal van jullie een simpel iets, maar ik kom er niet uit.

In cel H1 t/m H20 staan lidnummers van leden. Bij binnenkomst van het eerste lid word zijn of haar lidnummer genoteerd in A1. Als nummer in H1 t/m H20 staat, bv op H11 dan verdwijnt nummer hier of bv wordt cel rood. Staat nummer niet in de rij H1 t/m H20 dan foutmelding. Wordt nummer 2x gebruikt in A1 t/m A20 dan ook foutmelding.
Ik hoop dat mijn vraag/probleem duidelijk is.

Ik ben een beetje handig met excel, maar hier kom ik echt niet uit! :o

Hoop dat er iemand is die voor mij de oplossing heeft. Alvast dank.

Stefano

Een voorbeeldje brengt meer licht in de zaak.

Dank! Maar helaas

Beste Cobbe,

Dank voor je snelle oplossing! Maar helaas moet ik hier werken met een Excel versie uit 2003 (klopt, triest .... praat me er niet van :( ) en dan werkt jouw oplossing niet. Jij zult een recentere versie gebruiken.
Ga kijken of ik met jouw formule kan verder stoeien en zelf met een oplossing kan komen. Anders hoor je weer van me :rolleyes:

Nogmaals dank!

Stefano

Super!

Hallo Cobbe,

Dat is h'm :D Helemaal super. Was ik zelf waarschijnlijk niet uit gekomen :o
Ga zelf ff kijken of ik van de lidnummers 2 rijen kan maken dan hoeven we niet te scrollen :P

En weet jij of je de uitklap menu's in rij A kunt verbergen? Heb nml nog nooit met uitklap menu's in excel gewerkt.

Nogmaals dank!

Stefano

Ik begrijp niet echt wat de bedoeling is.
Die uitklapmenu's(validatie) dient er voor dat je geen dubbele invoer kan hebben, dus waarom zou je dat wegwillen?

Validatie

Hallo Cobbe,

Ik wil ze ook niet weghebben, maar niet zichtbaar. Dus als je in de cel gaat staan dat je niet dat knopje ziet. Maar de validatie moet uiteraard gewoon blijven, maar dan onzichtbaar op de achtergrond.
Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel :o

Gr.

Stefano

Neen dat gaat niet lukken, jammer voor u.
Maar hoe wil jij dan die gegevens ingeven?
Nu is het zo dat je geen verkeerde keuze kan maken, is toch ideaal, niet?

Laatst bewerkt:
Validatie

Hallo Cobbe,

Wat nie kan da kan nie :d Ging mij ook uitsluitend om optisch. Werkt verder prima! Super!

Ga kijken of ik e.e.a. nog kan aanpassen meerdere rijen e.d.

Nogmaals dank!

Gr.

Stefano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan