Nummeriek gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Illona

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Ik wil in een tabel met "nummerieke waarden" de volgende gegevens invullen : "25 - 50" of "150 - 300". Welke notatie moet ik hiervoor gebruiken? :confused:

En wat is hier de bedoeling van?? Zoals ik het zo zie, wil je een bewerking in je tabel, meer info graag.

Ik wil gegevens ingeven die per record kunnen bestaan uit één getal EN ook uit een getal met koppelteken. BV 25-50 of 50-80.

Dan kan je niet met nummerieke gegevens werken zo.
Een nummeriek gegeven laat enkel nummers, punten en comma's toe. VB 20,97 2.000

Je moet een hiervoor een tekst veld gebruiken.
Als je vervolgens een getal in dat veld zet (bijvoorbeeld 50) moet je als je dat getal als getal wilt gebruiken dit eerst omzetten naar bijvoorbeeld een integer waarde met de functie cInt().

Als je kunt uitleggen wat je precies wilt doen dan kunnen we misschien een betere oplossing aandragen voor je probleem. Ik vermoed namelijk dat je je met het opslaan van getallen op die manier veel problemen op de hals gaat halen.

Bedankt "Bartuls" en "vanzwam". ps: Bartuls, zo ver gevorderd in Access ben ik niet maar wel lief van je aanbod. Groetjes en hopelijk kunnen jullie me bij mijn volgend probleem ook zo snel helpen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan