nummeriek toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen E

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Berichten
30
Ik heb een nieuwe laptop met XP. Ik gebruik daarnaast een apart nummeriek toetsenbord. Met W98 kon je de normale toetsen gebruiken ondanks dat het nummeriek toetsenbord ingeschakeld stond. Nu werkt dit niet meer, en moet je steeds de Numlock uitzetten. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
bedank, Jeroen
 
De Numlock kan je uitzetten in de BIOS. Bedoel je dat?

Groetjes,
Bennie
 
nee dat bedoel ik niet. In W98 kon ik het nummeriek toetsenbord apart van het gewone toetsenbord gebruiken. Nu moet ik altijd Numlock uitschakelen voordat ik het gewone toetsenbord ga gebruiken. Anders krijg ik cijfers ipv letters.
Jeroen
 
ik word nieuwsgierig :
HOE maakte je voorheen dan gebruik van de cijfers ?
Ik begrijp namelijk dat je nummerieke bordje altijd letters typte, onafhankelijk van de stand van de numlock, vandaar ff mijn vraag hoe je in de oude situatie cijfers kreeg ? (Of was de numlock defect in de oude situatie...........???)
 
En vervolgens hadden we een babylonische spraakverwarring. Ik zal mijn probleem proberen duidelijker uit te leggen.

Op alle laptops zit een nummeriek toetsenbord ingebouwd wat je inschakelt met de Numlock. Aangezien er (fysiek) geen ruimte is voor een apart nummeriek toetsenbord is het nummeriek toetsenbord 'verwerkt' in het alfanummeriek toetsenbord. Inschakelen van Numlock zorgt ervoor dat je dit nummeriek gedeelte kunt gebruiken.

Als je vaak gebruik wilt maken van het nummeriek toetsenbord werkt dit niet echt handig want elke keer dat je normale tekst wilt typen moet je het nummeriek toetsenbord uit zetten.

Om die reden gebruik ik een apart nummeriek toetsenbordje. In W98 kon ik Numlock aan laten staan, de functie was dan gelijk aan het toetsenbord van een desktop. Het nummeriek gedeelte in het alfanummeriek toetsenbord werd niet ingeschakeld bij gebruik van het aparte nummeriek toetsenbordje. Met mijn nieuwe laptop met XP moet ik echter elke keer Numlock uitzetten als ik weer tekst wil typen. Bij het inschakelen van Numlock wordt zowel het aparte nummerieke toetsenbord én het nummeriek gedeelte van het gewone toetsenbord aangezet.

Het is een heel verhaal geworden, ik hoop echter dat ik nu duidelijker ben.

Jeroen
 
ik snap 'm, ik werk slechts zo nu en dan met een labtop en had DEZE optie idd. ff over het hoofd gezien.

Ik zou het niet echt (zeker) weten, maar ik ben bang dat er geen andere optie is dan numlock aan en numlock uit........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan