Nummeriek veld verhogen met 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh1988

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Ik zit met een probleem en hoop hier wat nuttige tips te kunnen krijgen.

Ik heb het volgende. Een invoerformulier met 5 velden.
Volgnummers, Contactpersoon, Materieel, Omschrijving, UitersteGereedheidsDatum.

Nu heb ik het volgende. De volgnummers moeten beginnen bij 100 en bij elke volgende record ophogen met 1.

Ik heb hiervoor de volgende code gebruikt:
=DMax("Volgnummers";"Werkaanvraag Cerberus")+1

En dit werkt wel, want als ik klik op nieuwe record, wordt het volgnummer 101. Alleen zodra ik dan gegevens ga invoeren in dit formulier, verdwijnt dat nummer opeens.

Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?
Alvast bedankt

Heb je het tekstveld met de formule wel gekoppeld aan een tabelveld?

Zit dat niet in deze formule:

De tabelnaam in dit geval is dan "Werkaanvraag Cerberus".

Dit is echt een enorm knelpunt en de oplossing lijkt zo makkelijk.

Het zit jammer genoeg niet in de formule... Waarschijnlijk zit de formule zelfs het gebruiksdoel in de weg, want je hebt de formule waarschijnlijk in de eigenschap <Besturingselementbron> van het tekstveld staan. En dat is nu ook precies de eigenschap die je moet gebruiken om het tekstveld te koppelen aan de tabel.
Je zou de formule bij <Standaardwaarde> kunnen zetten, dan moet het wel werken.

Bedankt voor de hulp alvast,

Maar ik heb deze formule wel al in de <Standaardwaarde> staan.

En als ik me formulier ga invoeren en ik typ in dit veld een willekeurig getal, bijvoorbeeld 100, en ik druk op volgende record, dan telt dit veld ook keurig door naar 101 in dit geval. Alleen zodra ik 1 van de andere velden ga invoeren, dan verdwijnt de inhoud weer van dit veld.

Ik wil het dan zo hebben dat dit getal (101 in dit geval) blijft staan, en als ik wederom op volgende record druk, het doortelt naar 102 enz..

Geheel frustrerend soms

Wat heb je dan als besturingselementbron?

Ik heb de tabel "Werkaanvragen Cerberus" als besturingsbron.

Dit is gewoon een lege tabel, en aan de hand van van het formulier moet deze zich gaan vullen. Dat is de bedoeling in ieder geval.

Ik zit helaas op me stage op een beveiligde computer dus ik kan het bestand niet mee verzenden.

Ik zal proberen de situatie te schetsen.

Ze werken op mijn stage met handgeschreven werkaanvragen. Daarna moeten ook alle volgnummers voor deze aanvragen bijgehouden worden en ook dit gebeurt handmatig.

Nu heb ik dat handgeschreven formulie nagemaakt als rapport in access. Alleen via een invoerformulier wil ik dit rapport opvullen. Alleen je moet een rapport koppelen aan een tabel, dus deze laat ik vullen via het invoerformulier. Alleen die volgnummers wil ik automatisch laten ophogen voor elke nieuwe record.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is op deze manier.

't Is niet zozeer de tabel die je gebruikt, want dat is prima. Waar je (denk ik) naar moet kijken is naar de Besturingselementbron van het Tekstvak waar je het nummer wilt hebben. Ik vermoed, dat dat een niet-gebonden tekstvak is, met als gevolg dat je wel een nummer ziet, maar dat het niet wordt opgeslagen.

Hier zou je wel eens gelijk in hebben. Alleen hoe kan ik dit aanpassen.

Mijn idee hiervan was, ik heb 5 invoervelden. Dus dan maakt ik een tabel met diezelfde 5 velden.

Ik heb daarna een formulier gemaakt ( met de wizzard gewoon) aan de hand van deze 5 velden.

Dus dan is het toch eigenlijk geen niet-gebonden tekstvak?

Ik hoop dat ik je hier niet mee lastig val in ieder geval!

Ik neem aan, dat je tabel [Werkaanvraag Cerberus] is. de formule
heb je als Standaardwaarde op het tekstveld Volgnummers gezet?. Dan moet je het tekstveld Volgnummers ook koppelen aan het tabelveld Volgnummers.

OctaFish

Je beschrijving is inderdaad goed hiervan, alleen die koppeling is er toch al eigenlijk al omdat ik met de wizard dit veld heb geselecteerd? Hoe zou ik dit eventueel anders moeten doen?

We zijn nu een week verder en nog steeds is het zo, dat bij aanklikken van volgende record inderdaad de waarde omhoog gaat, maar zodra ik in 1 van de andere velden iets invoer, verdwijnt het weer net zo hard. Hij zou dit toch al sowieso moeten opslaan in de tabel dan?

Komt dit misschien omdat ik vanuit een formulier een tabel wil gaan vullen?
Dit blijft toch echt een h***** puntje

Kun je een schermafdrukje maken van het tabblad Gegevens van de eigenschappen van het formulierveld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan