Opgelost Nummering A5 boekje in Word 2019

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

chenny

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2005
Berichten
43
Goedenavond, ben bezig om voor de Senioren vereniging een A5 boekje te maken. Heb heel veel info van Google gehaald, maar snap niet helemaal hoe de nummering werkt. Moet je nou zelf de tekst in de bijbehorende pagina plaatsen of doet Word dit automatisch? Als ik een print opdracht geef en naar het voorbeeld kijk zie ik dat de pagina's gewoon op volgorde wordt uitgeprint. Dus dan zou je zelf de tekst op de juiste plaats moeten zetten? Misschien kan iemand mij dit uitleggen. Ik heb bij de pagina instellingen Katern en automatisch gekozen en ook 1e pagina afwijkend.
Alvast dank voor de moeite.
 
Normaal gesproken gebruikt Word een zogeheten Inslagschema om pagina’s correct af te drukken, als je de optie “Afdrukken als boekje” gebruikt. Jij hoeft ze dan alleen maar in de juiste volgorde te leggen.
Eventueel kun je het betreffende bestand wellicht meesturen?
 
Ik stuur je even het bestand zonder de tekst ivm privacy gevoelige gegevens. Hoop dat je hier wat mee kan.
 

Bijlagen

  • Nummering A5 boekje.docx
    18,1 KB · Weergaven: 6
Gisteren weinig tijd gehad voor de computer, dus nog niet :).
 
Geen probleem, maar dan weet ik dan je mij niet vergeten bent;)
Ik wacht rustig af, geen haast.
 
Ik heb ook nog ff verder gezocht.
Begrijp ik het goed dat je wel zelf de tekst op de goede volgorde moet zetten in het document?
Dus bij 12 pagina's;
12-1, 2-11, 10-3, 4-9, 8-5, 6-7.
Als ik het document zo uitprint en vouw staat de nummering goed.
Is dit hoe het moet, dan kan deze vraag gesloten, of is er een andere oplossing zodat je niet zelf de tekst op de juiste pagina hoeft te zetten?
 
Ik zie in Word geen optie "afdrukken als boekje"? :(
Ik heb in Word een boekje opgemaakt A5, 12 pagina's en daar een pdf van gemaakt.
In Acrobat Pro kun je printen naar A4 booklet, je ziet al dat voorkant en achterkant tegenover elkaar komen te liggen, dat is wat je wilt.
 

Bijlagen

  • 12 pagina's boekje A5 (6x A4 booklet).pdf
    106,6 KB · Weergaven: 4
  • 12 pagina's boekje A5.pdf
    61,9 KB · Weergaven: 5
  • 12 pagina's boekje A5.docx
    16,8 KB · Weergaven: 4
  • Acrobat export naar booklet.jpg
    Acrobat export naar booklet.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 2
Dank je Krullenbol. In Word kun je een A5 boekje maken door de pagina-instelling op A4 te zetten en Katern, zie afbeelding.
Volgens mij is het zo oke, bij afdrukken komt de tekst op de juiste plek.
Bedankt voor jullie hulp, denk dat ik deze vraag nu wel kan afsluiten.
 

Bijlagen

  • 12 pagina's boekje pagine-A4 liggend (1).docx
    16,9 KB · Weergaven: 0
  • KopVoettekst.jpg
    KopVoettekst.jpg
    11,8 KB · Weergaven: 1
  • Pagina-instelling.jpg
    Pagina-instelling.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 1
Vroeger heette dat 'Afdrukken als boekje' in de opties. Word noemt het zelf nog zo op de supportpagina, maar in het programma heet het nu dus 'katern'. Mafketels :D.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan