nummering automatische inhoudsopgave klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Ik heb een automatische inhoudsopgave gegenereerd maar de de nummering klopt niet. Hoe verander ik dit?

in de screenshots heb ik gemarkeerd waar het fout gaat.inhoudsopgavefout.jpginhoudsopgavefout2.jpg

De inhoudsopgave is niet slim; gewoon één veld dat kijkt waar de tekst staat die is opgemaakt met een stijl die in de inhoudsopgave zit. Dus zonder het document kunnen we er weinig van zeggen.

Je 'probleem' heeft (gelukkig) niks met Word te maken, maar alles met de manier waarop je het document hebt opgemaakt. Zo heb je de eerste 4 secties zodanig ingesteld dat de paginanummers daar doorlopen, maar bij sectie 5 laat je de paginanummers bij 2 beginnen. En ja, dan krijg je natuurlijk ook die nummers terug in de inhoudsopgave. Idem dito bij je bijlagen; Sectie 6 laat je ook weer bij 1 beginnen. En ook dat zie je terug.

Ik heb helemaal geen secties of iets ingesteld.. hoe verander ik dit

Iémand heeft ze er in gezet :). Je kunt ze simpel weghalen; kun je het beste eerst de knop <Weergeven/Verbergen> aanzetten zodat je ze ziet, want in de normale weergave kun je ze niet zien. Let wel op: als je een sectie-einde verwijdert, krijgt de overblijvende sectie de opmaak van de verdwenen sectie. Dus als je sectie 5 verwijdert, en dus die tekst toevoegt aan sectie 4, krijgt sectie 4 de opmaak van sectie 5. De sectie die je net hebt verwijderd. En dat kan vreemde opmaak tot gevolg hebben.

Overigens krijg je automatisch secties als je in je document een liggende pagina toevoegt. De afdrukstand is namelijk een eigenschap van een sectie, niet van het document. Dus bij toevoegen van een liggende pagina heb je al minstens 3 secties: eerste sectie met afdrukstand staand, dan sectie 2 met liggend afdrukformaat, dan sectie 3 met weer staand. Jij hebt minstens 8 secties, waarvan er m.i. overigens een hoop weg kunnen, want die zijn nergens voor nodig.

Ja ik heb liggende paginas maar zelfs dat lukte me niet dus heb ik dat door iemand anders laten doen. Zou jij die secties kunnen weghalen of veranderen dat ik weer gewoon een inhoudsopgave kan maken want ik snap totaal niet wat ik moet doen

OK, ik zal hem straks even opschonen. Wordt wel na het voetballen :).

Tuurlijk; ik was er gisteren toch niet aan toegekomen. Maar ik kijk straks wel even.

Ik heb je document aangepast. Dat houdt in: secties waar mogelijk verwijderd (zoals ik al zei heb je secties nodig omdat je liggende en staande pagina's combineert) en in de overrgebleven secties de paginanummers niet opnieuw laten beginnen. Daarmee lopen de paginanummers dus door. Je zou er nog voor kunnen kiezen om vanaf de bijlagen met een nieuwe nummering (en eventueel opmaak) te werken, maar dat laat ik verder aan jou over.
Ik heb nog wat aangepast: je gebruikt nu Pagina-eindes om nieuwe hoofdstukken op een nieuwe pagina te laten beginnen. Dat is erg onhandig (vind ik, maar ik geef niet graag de mensen de kost die exact hetzelfde doen als jij). Door die pagina-eindes gaat je tekst zwerven als je later tekst toevoegt of weghaalt. Het is ook nergens voor nodig! Er vanuit gaande dat je altijd Kop 1 gebruikt voor nieuwe hoofdstukken (titels), kun je in de stijl van Kop 1 de optie <Pagina-einde ervoor> aanzetten. Dan krijg je automatisch dat als je een tekst opmaakt met <Kop 1> die alinea op een nieuwe pagina begint. Ben je gelijk van het gezeur af. Kortom: een stijleigenschap die ik consequent altijd gebruik bij Kop 1. En ik heb jouw document daar dus op aangepast.

Omdat ik op mijn werk niet meer met fileservers kan werken, en het document dus te groot is, moet ik straks even een list verzinnen om het bestand naar boven te sponzen. Maar dat zie je straks wel verschijnen. Even geduld dus nog...

En hier dan het beloofde document! Hier staat hij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan