• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost nummering in dynamisch array

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Theophiel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2016
Hallo beste forumleden,

Ik ben er een tijd mee bezig maar ik vind de oplossing niet, graag zou ik wat hulp willen met mijn probleem.
Ik laad een lijst met gegevens op en daarna zou ik de rijen willen nummeren. Het nummeren lukt me enigzins maar de lijsten die ik oplaad hebben niet steeds hetzelfde volume, het nummeren zou dynamisch moeten gebeuren via vba, geactiveerd met een button.

De data die gebruikt is, is niet persoonsgebonden

Alvast bedankt op voorhand!

mvg Theophiel

Bijlagen

Probeer het eens met deze code

Sub Doorvoeren_nummer()
ActiveSheet.Cells(1, 1).Resize(ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Clear
ActiveSheet.Cells(1, 1).Resize(ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).Value = "=Row(A1)"

End Sub

Eerste regel haalt de oude nummers uit de kolom (mochten die erin staan)
Tweede regel voegt het rijnummer in

Edit:
Als je ipv de rij() formule in de cellen een waarde wilt kun je deze code gebruiken

Sub Doorvoeren_nummer()
ActiveSheet.Cells(1, 1).Resize(ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Clear

With ActiveSheet.Cells(1, 1).Resize(ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
.Formula = "=Row(A1)"
.Value = .Value
End With

End Sub

Laatst bewerkt:
Beide heel erg bedankt voor de snelle reactie. Helaas kan ik maar 1 oplossing invoegen en ga voor edmoor zijn oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan