Nummering middels LI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemwes

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Ik ben bezig met een genealogie-site. Nu is de allereerste persoon genoemd als I. Naam enz. middels <ol> en dan <LI type = I> Naam en tekst </li> </ol>. Edoch ik krijg elke keer een punt te zien. Evenzo bij <LI type = 1> dat moet dan een 1 worden, maar is ook een punt. Iemand enig idee.

Waarom ligt dat aan de browser?

In je voorbeeld staat dat het moet worden toegepast op de <ol> niet op de <li> :)

... en ik zou er ook
<ol type="I"> en <ol type="1"> van maken, met aanhalingstekens.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Edoch ik krijg elke keer een punt te zien
Waarom ligt dat aan de browser?
Dat er een punt staat, is door de browser geregeld. Tenminste, dat bedoelt de TS toch? Zie even het plaatje met wat ik bedoel met die 'punt'. Of zit ik nu te ver door te denken?

:thumb:

Bijlagen

• puntjes.png
    puntjes.png
    5,3 KB · Weergaven: 26
Ah kijk, dat is ook nog een mogelijkheid.
Inderdaad maar net hoe je het leest :)

Even afwachten dus wat Willemwes precies bedoeld.

Ik heb het inmiddels gevonden en op de juiste wijze wordt de tekst nu geplaatst. Het enige wat ik nog aan het zoeken ben is het navolgende.
Op mijn site www.laurman.nl-site.net en dan onder genealogie tekst gaat op een bepaald moment de nummering van VIIII weer terug naar IX bis. Ik heb daarvoor OL weer afgesloten. Vervolgens weer begonnen met nieuwe nummering middels OL start="IX", maar dat werkt niet. Hij start weer met I. Iemand enig idee?
Bedankt in ieder geval voor de reactie van mijn eerste vraag.

Mijn handen zijn sneller met tikken. dan mijn hersens. Ik heb het gevonden. Bedankt voor al uw moeite

Laatst bewerkt:
Bij mij (Firefox op Linux) is de nummering weer anders. Hij springt bij mij na XIV terug naar IX.bis

Als je je site door de validator haalt op http://validator.w3.org/
zie je dat er fouten zitten in de structuur. Er missen <li>'s, <p>'s, enz. In totaal 395 echte fouten. Waarschijnlijk zijn dat er veel en veel minder, want 1 fout in 't begin kan honderden fouten verderop veroorzaken omdat de validator als het ware de tel kwijt raakt.

Dat is ook precies wat er met je tellers gebeurt: de browser raakt de tel kwijt omdat de <ol>'s en <li>'s niet correct zijn genest. De foutieve IX wordt gezien als volgend op VIII.

Je zult dus, vrees ik, moeten kijken waar de <li>, </li>, <ol>, enz. missen of juist te veel staan.
Verder zet je allerlei dingen binnen een <ol>, maar buiten een <li>. Dat mag niet.

Het beste kun je de fouten van de validator van boven naar beneden aflopen. Da's 'n hele klus, want je hebt nogal wat tekst erin staan. Maar dat zou het probleem moeten oplossen.

Bij mij (Firefox op Linux) is de nummering weer anders. Hij springt bij mij na XIV terug naar IX.bis

Als je je site door de validator haalt op http://validator.w3.org/
zie je dat er fouten zitten in de structuur. Er missen <li>'s, <p>'s, enz. In totaal 395 echte fouten. Waarschijnlijk zijn dat er veel en veel minder, want 1 fout in 't begin kan honderden fouten verderop veroorzaken omdat de validator als het ware de tel kwijt raakt.

Dat is ook precies wat er met je tellers gebeurt: de browser raakt de tel kwijt omdat de <ol>'s en <li>'s niet correct zijn genest. De foutieve IX wordt gezien als volgend op VIII.

Je zult dus, vrees ik, moeten kijken waar de <li>, </li>, <ol>, enz. missen of juist te veel staan.
Verder zet je allerlei dingen binnen een <ol>, maar buiten een <li>. Dat mag niet.

Het beste kun je de fouten van de validator van boven naar beneden aflopen. Da's 'n hele klus, want je hebt nogal wat tekst erin staan. Maar dat zou het probleem moeten oplossen.

Het is bij mij opgelost. Het is wel even hard werken en veel checken, maar dan staat het er dan ook. B ij verandering in de nummers , dus na XIV moet bij mij weer V komen te staan, maak ik gebruik van <lo type="I" start="5">, wel hiervoor afsluiten met </OL>, maar alles draait wel om de <LO>

Mooi dat 't is opgelost, alleen heeft deze oplossing één nadeel: als je ooit iets tussenvoegt, klopt de nummering niet meer.
Maar 't gaat om genealogie, dus misschien komt er wel nooit meer iets bij.
Als je trouwens bij zo'n lange reeks geneste lijsten heel regelmatig de validator gebruikt, dan merk je zo'n fout gelijk op het moment dat je 'm maakt. Spaart veel zoekwerk uit.
Maar mooi dat 't nu klopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan