Nout Wellink
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 19 okt 2009
Aloha,
Ik ben bezig met een spreadsheet voor een soort kaartenbak-systeem.
De bedoeling is dat ik meubelen kan sorteren op type (stoel, tafel, kast enz), op materiaalsoort (eikenhout, grenen, metaal, kunststof, etc) en op stijl (Barok, Biedermeier, Empire,Haagse School, etc.).
Ik had zelf de volgende methode bedacht:
In kolom A staan nummers 00 t/m 99, dus (Cel A1) 00, (Cel A2) 01, (Cel A3) 02, enz.
In kolom B staan de meubeltypen: (B1) stoel, (B2) tafel (B3) Kast, enz.
In kolom C staan de materialen (C1) eiken, (C2) grenen, enz.
In kolom E staan de meubelstijlen (E1) Barok, (E2) Biedermeier, enz.
Bij het catalogiseren van een meubel, zou ik dan bijvoorbeeld met een pulldownlijstje de kenmerken kunnen toevoegen. Ieder kenmerk krijgt dan een (tweecijferig) nummer, dat uit de horizontaal corresponderende cel uit kolom A wordt onttrokken.
Dus een eikenhouten stoel, Biedermeier, wordt dan: 010103
En een metalen tafel haagse school, wordt dan: 020304
Ik heb geprobeerd met de code OPZOEKEN te werken, maar die gooit toch de nummering door elkaar. Is er niet een simpele manier om deze nummers toe te kennen? Bijvoorbeeld door regelnummers?
Sorry, dubbel gepost...
Ik ben bezig met een spreadsheet voor een soort kaartenbak-systeem.
De bedoeling is dat ik meubelen kan sorteren op type (stoel, tafel, kast enz), op materiaalsoort (eikenhout, grenen, metaal, kunststof, etc) en op stijl (Barok, Biedermeier, Empire,Haagse School, etc.).
Ik had zelf de volgende methode bedacht:
In kolom A staan nummers 00 t/m 99, dus (Cel A1) 00, (Cel A2) 01, (Cel A3) 02, enz.
In kolom B staan de meubeltypen: (B1) stoel, (B2) tafel (B3) Kast, enz.
In kolom C staan de materialen (C1) eiken, (C2) grenen, enz.
In kolom E staan de meubelstijlen (E1) Barok, (E2) Biedermeier, enz.
Bij het catalogiseren van een meubel, zou ik dan bijvoorbeeld met een pulldownlijstje de kenmerken kunnen toevoegen. Ieder kenmerk krijgt dan een (tweecijferig) nummer, dat uit de horizontaal corresponderende cel uit kolom A wordt onttrokken.
Dus een eikenhouten stoel, Biedermeier, wordt dan: 010103
En een metalen tafel haagse school, wordt dan: 020304
Ik heb geprobeerd met de code OPZOEKEN te werken, maar die gooit toch de nummering door elkaar. Is er niet een simpele manier om deze nummers toe te kennen? Bijvoorbeeld door regelnummers?
Sorry, dubbel gepost...
Laatst bewerkt door een moderator: