Numpad doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
124
Hallo beste lezers,
Ik heb al heel lang een probleem met het numerieke gedeelte van ons draadloze toetsenbord: alleen de pijltjestoetsen doen het, maar zodra je cijfers nodig hebt, verschijnt er niets op het scherm. Het is géén toetsenbordprobleem, want een gloednieuwe draad-toetsenbord vertoont dezelfde problemen. Waarschijnlijk is het toch een Windows-probleem, vandaar mijn noodkreet op dit forum.
De cijfers boven de letters doen het wel.
Ook in de Bios staat het numerieke gedeelte aan.
Heeft iemand enig idee hoe ik de cijfers weer via het numerieke toetsenbord kan bedienen? Uiteraard heeft het ook niets te maken of ik NumLock wel of niet aan heb, want daar let ik natuurlijk wel op :).
Wij werken met een Dell Dimension 3000 uit 2006, Windos XP Home
Groetjes,
Denise
 
Uiteraard heeft het ook niets te maken of ik NumLock wel of niet aan heb, want daar let ik natuurlijk wel op .

Tja, heb je nog een andere oplossing?

Groetjes,

Denise
 
Iets vergelijkbaars gehad met iemand anders, zo opgelost (ik ga ervan uit dat je een QWERTY toetsenbord gebruikt, zoals standaard is in NL):
Start -> Uitvoeren -> intl.cpl
Ga naar tabblad Talen -> knop Details
Voeg, indien er geen andere staat dan Verenigde Staten (Internationaal) even een ander toetsenbord toe, bijv. Nederlands. Doe dat in alle talen. Druk op Toepassen.
Verwijder Verenigde Staten (Internationaal) uit alle talen, en druk op Toepassen.
Voeg Verenigde Staten (Internationaal) weer toen in alle talen, druk op Toepassen
Verwijder alle andere toetsenbordindelingen (Nederlands etc.) uit alle talen. Druk op Toepassen.
Dan enkele malen op Ok drukken.
Dan kijken of het numerieke toetsenbord weer wat nuttigs voor je betekenen kan.

Tijs.
 
Hoi Tijs,
Helaas het heeft niet geholpen, de cijfers blijven "onbereikbaar".

Groetjes,
Denise
 
Dan heb ik helaas geen tips meer om te proberen.

Hopelijk komt iemand anders nog met een tip die je proberen kunt?

Tijs.
 
Beste Allemaal,
Wij hebben het antwoord zelf gevonden: op deze site!!! :D
Het staat onder het kopje Numlock doet het niet en daar staat de oplossing voor als je cijfers het ineens niet meer doen op je numerieke toetsenbord. Het heeft te maken met de schakeltoetsen van de muis (ja, ja, kom daar maar eens achter:confused:). Als je nl. 5 seconden het knopje van de NumLk indrukt, blokkeer je de cijferfunctie. Je kunt in de software van je muis je NumLock uitschakelen.

Ik hoop hiermee een toekomstige Help-zoeker geholpen te hebben.

Vriendelijke groeten,
Denise
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan