Ik heb mijn Acer Aspire 7520G na een maand en een week terug gekregen uit reparatie (kreeg constant BSOD's).
Er is een nieuw moederbord geplaatst, mijn BIOS is geupdate en hij is gepreload. Wanneer ik hem opstartte werd mijn C: schijf dus geformatteerd en Vista opnieuw geïnstalleerd. Alles lijkt nu te werken, maar er is een nieuw probleem opgedoken: Het numpad werkt niet meer.
Wanneer ik op numlock duw gaat het numlocklampje niet branden, en ook de [enter] toets van het numpad werkt niet.
Toubleshooting:
Ik vermoed dus dat het een hardware probleem is bij de aansluiting van het toetsenbord op het moederbord (aangezien dat juist vervangen is). Of heeft er iemand een ander idee dat ik nog kan proberen?
Bij Acer support zeiden ze dat mijn laptop terug opgestuurd moet worden, maar ik heb niet veel zin om hem weer een maand kwijt te zijn
. Ik zou dus eerst zo veel mogelijk zelf willen proberen, en als laatste optie, hem terug opsturen...
Alvast bedankt voor jullie sugesties.
Er is een nieuw moederbord geplaatst, mijn BIOS is geupdate en hij is gepreload. Wanneer ik hem opstartte werd mijn C: schijf dus geformatteerd en Vista opnieuw geïnstalleerd. Alles lijkt nu te werken, maar er is een nieuw probleem opgedoken: Het numpad werkt niet meer.
Wanneer ik op numlock duw gaat het numlocklampje niet branden, en ook de [enter] toets van het numpad werkt niet.
Toubleshooting:
Ik las hier op het forum ergens dat het een optie kon zijn van de muis om numlock uit te schakelen, maar die optie heb ik niet.
- Ik heb in apparaatbeheer het toetsenbord verwijderd, en opnieuw opgestart, maar dat hielp niet.
- Ik heb het toetsenbord er eens uitgehaald, en opnieuw aangesloten, maar ook dat hielp niet.
- Tenslotte heb ik eens een extern usb-toetsenbord aangesloten, en hierop werkt het numpad wel.
Ik vermoed dus dat het een hardware probleem is bij de aansluiting van het toetsenbord op het moederbord (aangezien dat juist vervangen is). Of heeft er iemand een ander idee dat ik nog kan proberen?
Bij Acer support zeiden ze dat mijn laptop terug opgestuurd moet worden, maar ik heb niet veel zin om hem weer een maand kwijt te zijn

Alvast bedankt voor jullie sugesties.