Nut van ingebouwde webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Dag lui;

Heb sinds een week een laptop (asus k70a) met naast alles wat ik al ken en waarvan ik weet wat ik ermee kan, ook een "webcam". Nu dus mijn vraag: Wat kun je met zo'n ding?
Er zit standaard een progje in om zogenaamd handig te starten, wat dan zou werken via die webcam, wat dus niet handig is, wacht woord intypen gaat honderd keer sneller. Verder heb ik niets kunnen ontdekken over het gebruik van de webcam, wist ook van te voren niet dat ie erin zat trouwens. Heeft zo'n ding nog zinvolle toepassingen?

Laatst bewerkt:
je kan met beeld en geluid msn'en en skypen die gebruiken dan webcam :thumb:

Ik gebruik sinds 1999 de pc, en heb nog NOOIT gebruik gemaakt van MSN, iets wat volgens mij ook alleen bedoeld is voor kleine kinderen en pubers, en de enige ervaring die ik ooit gehad heb met skype, was een voor mij praktisch geheel en al onverstaanbaar telefoon gesprek van iemand die mij heel nodig moest laten horen dat ie nu "gratis" bellen kon, zijn dus beide voor mij geen reden om de webcam te gaan gebruiken:shocked:
Misschien nog een zinvolle toepassing?

Beetje zinloos topic dit.

Dat wat @Bertus zegt is waar de webcam voor bedoeld is, en eventueel een simpel fototje maken.

Wil je er geen gebruik van maken, dan ben je daartoe niet verplicht uiteraard.

@MrMusic: een topic is nooit zinloos, kan wel voor sommige lieden onduidelijk zijn, zoals het gebruik van een webcam voor mij onduidelijk is/was.
Zijn er geen andere toepassingen voor de webcam, dan is het duidelijk wat me te doen staat, want dan heb ik hem niet nodig, bedankt zover, maar als iemand toch nog meer toepassingen kent, houd ik mij aanbevolen!

"iets wat volgens mij ook alleen bedoeld is voor kleine kinderen en pubers"

Chatprogramma's en skype wordt niet alleen gebruikt door 'kleine kinderen en pubers' Steeds meer bedrijven gebruiken het ook.

Op mijn stage gebruiken we standaard iChat om te communiceren met elkaar. Als iedereen met elkaar gaat bellen/roepen krijg je een zootje in het pand. Ook wordt skype steeds meer gebruikt bij bedrijven om naar klanten te bellen. Dit is gratis dus en werkt het zelfde als met de telefoon.

Zelf gebruik ik skype(Bellen/videogesprek/chat) om contact te houden met me vriendin die momenteel in Spanje zit(tot 1 augustus). Als ik met me mobiel ga bellen ben ik kapitalen kwijt! En met een goede verbinding is Skype gewoon te verstaan. Dit ligt er natuurlijk wel aan hoever je met je mond van de micorfoon zit(Zelf zit ik er bijna een meter vanaf en ben ik nog duidelijk hoorbaar!). Dus onverstaanbaar ligt eerder aan de verbinding en de afstand met de microfoon! voor de rest niet!
Maar bedankt dat je mij ook ziet onder klein kind/puber terwijl ik bijna 22 ben.

Laatst bewerkt:
In Skype is niets onverstaanbaar, als je tenminste goede spullen heb. Verder kan je wereldwijd contact hebben en elkaar zien, zolang je wilt en gratis.

Een webcam en MSN en/of Skype is voor mij zeer waardevol.
Dagelijks heb ik live videocontact met mijn broer in Zuid Afrika die ik zeer mis en hem zo kan zien en spreken en tevens kan ik zijn tweeling zien en toch zo een beetje zien opgroeien. Verder heb ik via MSN of Skype contact met mijn zoon als ik weer eens in het ziekenhuis lig wat helaas vaak voorkomt. Zo kan hij mij zien en ik hem en kan ik zelfs zijn schoolwerk/tekeningen zien en lees hem zelfs wel eens voor over Skype. Verder heb ik familie in Schotland, Australië en Malesië waarmee ik veel contact heb, hetzij via MSN en/of Skype. Voor mij dus vrijwel onmisbaar op vele vlakken. En van onverstaanbaarheid is geen sprake. Kwestie van goede spullen en goede verbinding hebben.

Dank voor de vele reacties. Hoewel er dus blijkbaar mensen zijn die erg blij zijn met MSN en skype, zal ik me daar toch niet snel bijvoegen, heb niet zo'n uitgebreid netwerk van personen waarmee ik "zichtcontact" nodig heb, en als ik wil bellen pak ik gewoon nog steeds de telefoon, zal wel aan de leeftijd liggen! :D

Als beveiligingscamera.
Lijkt me in geval van een in de laptop ingebouwde webcam toch geen optie! :cool:

Dank voor de vele reacties. Hoewel er dus blijkbaar mensen zijn die erg blij zijn met MSN en skype, zal ik me daar toch niet snel bijvoegen, heb niet zo'n uitgebreid netwerk van personen waarmee ik "zichtcontact" nodig heb, en als ik wil bellen pak ik gewoon nog steeds de telefoon, zal wel aan de leeftijd liggen! :D
Telefoon wordt erg prijzig als je langere tijd met het buitenland wilt praten, skype e.d. zijnd an echt een uitkomst. Met of zonder webcam.

Kijk eens aan, dat klinkt al heel wat beter dan "het is alleen voor pubers en kleine kinderen".....
Natuurlijk wordt MSN veel door deze groep gebruikt maar dat is geen reden om gelijk te gaan generaliseren toch?
;)

Sterker nog, zelfs voor mijn vader van 82 is dit de enige manier om zijn klein kinderen in Zuid Afrika te zien.....
We moeten hem er wel bij helpen maar het is ideaal op deze manier.

Laatst bewerkt:
@ Naarling (wat een naam!....)
Zoals ik al aangaf, ik heb niet zo'n groot netwerk.

@Terrabo
Mijn ervaring met MSN is dus van meer dan tien jaar terug, en heb er daarna nooit meer aandacht aan besteed, al was het alleen al vanwege de MS, ik gebruik namelijk zo weinig mogelijk van die firma. Vandaar dus mijn enigszins negatieve uitlatingen erover.

Heb trouwens wel ooit eraan gedacht mijn vader van zo'n verbinding te voorzien, maar onze familie in Wales heeft er ook geen hoge hoed van op, dus hoefde het niet, en als dat ding niet in die laptop had gezeten, had ik nooit een webcam in huis gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan