nv4_disp

Status
Niet open voor verdere reacties.

brN1337

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

Toen ik vanmiddag een spelletje aan het spelen was op mijn pc viel deze ineens uit, dus ik rebootte hem en ik kreeg allemaal verticale lijnen door mijn scherm, waarna ik op een blauwscherm kwam die iets zei over nv4_disp en een oneindige loop. Na wat ge-google kwam ik uit op wat hele oude topics waarin vooral werd aangeraden drivers te verwijderen en nieuwe erop te gooien. Na dit in veilige modus te hebben gedaan kwam mijn opstart scherm wel iets verder maar op wat het windows inlog scherm zou moeten zijn stonden alleen wat grote blokken/strepen. Ik kon overigens wel mijn muis bewegen maar ik kon er niks mee doen.

Windows XP
AMD Athlonx2 6000
nVidia 8800GTS
4gig werkgeheugen (DDR2-800, van GeiL)

Wie kan mij helpen?:(

Laatst bewerkt:
ziet er uit als een ****ed up videokaart.

probeer dan in te loggen en nog maals de driver te installeren.

99% zekerheid of de kaart naar de kaartenhemel is krijg je op één van de volgende manieren:

- als het mobo ook onboard video heeft? Start in het bios en schakel de kaart uit en activeer de onboard kaart. Start door en sluit de pc na de opstart weer af. Open de kast en haal de videokaart eruit.
Start opnieuw op en verwijder álle software van Nvidia die je maar kan vinden.
Start opnieuw op en check of alles van Nvidia is verwijderd.

Zo ja, zet de pc uit en plaats de kaart terug. Start opnieuw in het bios op en schakel de onboard videokaart weer uit.
Start door en laat Windows zijn werk doen. Als je beeld krijgt, installeer dan de laatste drivers van Nvidia voor jouw kaart.

Heb je geen onboard videokaart voer dan alleen de stappen uit met betrekking tot het verwijderen van de videokaart.

Dat heeft gewerkt Pasja, ik ben nu even de nieuwste driver aan het downloaden, alvast enorm bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan