"nvhabgqjspjk" onbekende account Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peersg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2014
Berichten
2
Hallo,
Ik ben nieuw en zal me even voorstellen: ik ben Peer en woonachtig in Brabant.

Sinds vandaag is er ineens een nieuwe account genaamd "nvhabgqjspjk" op onze computer verschenen zonder dat ik weet van wie of waar deze van is.

Ik kwam er ook achter dat onze ESET internet security was uitgeschakeld.

Ik heb al verschillende keren het onbekende account verwijderd maar na opnieuw opstarten is deze weer terug.

Ik weet me geen raad ermee.

Kan iemand me vertellen of dit kwaad aardig is of niet ?

Alvast bedankt !!
 
Kwaadaardig MISSCHIEN niet, maar ongewenst natuurlijk wel.

Kun je hem in de veilige modus opstarten en dan kijken of je de zaak kunt verwijderen?


Starten in veilige modus:

Als u niet bij Windows bent aangemeld, tikt of klikt u op het aan/uit--pictogram Aan/uit--pictogram in het aanmeldingsscherm en houdt u Shift ingedrukt, terwijl u vervolgens op Opnieuw opstarten tikt of klikt.

Als u zich al hebt aangemeld:

Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.

Tik of klik onder PC-instellingen op Algemeen.

Tik of klik onder Geavanceerde opstartopties op Nu opnieuw opstarten.

Tik of klik op het scherm Een optie selecteren op Probleem oplossen.

Tik of klik op Opstartinstellingen.

Tik of klik op Opnieuw opstarten.

Kies de gewenste instellingen in het scherm Opstartinstellingen.

Meld u bij uw pc aan met een gebruikersaccount dat administratorbevoegdheden heeft.

Je kunt in de veilige modus ook naar "nvhabgqjspjk" zoeken op de c: schijf en dan handmatig wissen.

Een volgende mogelijkheid is om in het register te zoeken naar "nvhabgqjspjk" en die gegevens wissen. Daarna de files handmatig van c: wissen

Succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je duidelijke reactie !
Zal eens gaan zoeken naar de boosdoener.

Wil net gaan zoeken naar de vreemde account.
Staan er gewoon weer twee vreemde nieuwe accounts bij.
Lijkt me dat iemand anders mijn computer ook leuk vind......

Hier is een screenshot te vinden:

https://m.flickr.com/#/photos/126271471@N08/14759049958/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan raad ik aan om programma's als malwarebytes, advanced systemcare cclean, naast een goede virusscanner, ed te installeren en de zaak eens schoon te laten maken.
Je hebt waarrschijnlijk iets opgelopen

Of misschien de hirens boot cd hier onder forum en handige softwarr downloaden en met die schijf starten.
Hier staan ook een antal van die programma's op. Voordeel je bent niet geboot met die vervelende programma's.
Laat die de zaak eens onderhanden nemen (mini win xp starten)
Daarna kun je bovenstaande programma's altijd nog installeren.

De avira boot cd om virussen te verwijderen is ook een mogelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
En als dat niet lukt... dan is je systeem behoorlijk besmet.. en rest alleen een herinstallatie.
Brand nog even alle doc/mail op een DVD/CD of zet op een lege USB stick.
Als je een externe harde schijf hebt voor backups.. zou ik die nu NIET aansluiten omdat je dan de besmetting ook daarop kunt krijgen...
Scan de usb stick later vanaf een op start CD met scanners op troep...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan