NVIDEA GEFORCE 7300GS aansluiten op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovg

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo

Ik wil mijn NVIDEA geforce 7300GS kaart aansluiten via de S-video uitgang op mijn TV zodat ik films en media center vanaf mijn pc kan bekijken op mijn tv.

Echter als ik de pc op de tv aansluit dan is het beeld op de TV te groot, ik heb al geprobeerd met verschillende beeldformaten op mijn TV intestellen maar het beeld van de PC valt buiten de TV-scherm kader

heb iemand een tip

Je bent al verder dan ik.... Ik krijg in mijn nView opties niet eens de kloon mogelijkheid.
Maar in mijn zoektocht om dit op te lossen heb ik jouw probleem vaak gezien.

Volgens mij moet je de oplossing zoeken in je "overlay" opties. Dus via instellingen/geavanceerd naar je tabblad GeForce en daar even uitproberen....

Succes!

De weergave van de NVidea kaart is standaard, zolang je de juiste update gebruikt.
Dus een te grote weergave van 't computerbeeld lijkt me eerder een foute tv instelling.

Kun je met de afstandsbediening de formaten van de tv afstellen?
3:4, 16:12, ik noem maar een paar voorbeelden?

't Kan ook geen kwaad om de juiste update van NVidea te zoeken.
Ik had er nogal wat zoeken voor nodig.

:)

Beste Gimli,

Beetje rare plaats om je aandacht te vragen voor een bericht dat ik eerder plaatste in dit forum. Zou je daar ook even naar kunnen kijken of jij misschien een oplossing kent...

Alvast bedankt!!
Groet, Marco

't Zou handig zijn om te weten welke vraag.

Je krijgt in je NVidia niet de kloon opties?
Bedoel je dat je de computer niet op tv kunt weergeven?

Wel de juiste update gebruiken. (TV out is een speciale update)

Ik krijg de Pc wel op het TV scherm (kloon) echter het beeld dat verschijnt op de TV is te groot, ik moet scrollen op de TV en heb alles al geprobeerd om het beeld kleiner te maken.

Dus bij een film kijken vallen de onder titels buiten het scherm, heb ook al verschillende beeldformaten op de TV aangepast zonder resultaat

Ik heb 't zelfede effekt een keer meegemaakt met m'n digitale camera.Toen was 't de instelling van de dvd camera naar tv.

Nogmaals, kun je de beeldscherm instelling van de tv veranderen? Of anders trachten de beeldinstelling van je computer te veranderen van bv 1024x786 naar 800x600?

Ja ik heb het beeldscherm van mijn TV al een keer veranderd maar dat helpt niet, en is lastig om iedere keer als ik via mijn TV film wilt kijken het beeldscherm van mijn computer moet wijzigen, ook heb ik het tooltje TVtool gebruikt maar snap deze niet 100%, weet iemand misschien wat hiervan de mogelijkheden zijn

Ik krijg toch 't vermoeden dat je niet de juiste updates van NVidia hebt.
Ikzelf ben na 't gebruik van de S aansluiting overgegaan naar de composiet aansluiting.
Dit is de zwarte stekkeraansluiting op je videokaart, en is veel betrouwbaarder dan de S aansluiting.
't Kan zijn dat je tv geen composiet aansluiting heeft. Dan zul je een zogemnaamde scart aansluiting moeten kopen.

Kijk eerst eens naar de TVTool site. Ik weet dat dit je doorstuurt naar een duitse site maar toch, je kunt er een test versie downloaden, waarmee je aan de slag kunt gaan.

http://www.surfkit.nl/info/tools/software/video_en_audio/tool_content.jsp?objectnumber=78112

Wat ook belangrijk is de juiste update van Nvidia zelf, er zijn een hoop updates voor videokaarten, maar een paar specifieke voor Tv.

http://www.nvidia.com/object/dualtv_full_1.34.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan