NVIDEA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Energy

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
5
Ik heb de laatste tijd nogal veel problemen met het draaien van 3D games. Hij valt na een tijdje spelen gewoon vast, moet ik hem gewoon resetten. Hij doet het bij elk spel wat bebruik maakt van 3D Bijv: Unreal Tournament, Red Faction enz.. Heb de laatste drivers al gedownload en geinstalleerd, probleem blijft hetzelfde.

Mijn PC:

Intel Pentium 3
800 MHZ
192 Ram
30 GB


Wie kan mij helpen?
 
Heb je temperatuur sensoren op je bord? Zo ja kijk eens even naar de temperatuur van je cpu. Zo nee, dan haal het fannetje even van de cpu af en kijk eens of er geen stof in je koelblok is gaan "nesten". Dit zie ik vaak bij de wat langer in gebruik zijnde kastjes. Als er geen stof op zit, voel dan eens aan de koelblok (tijdens gebruik mag, maar alleen de blok), zowel van je cpu als die van je videokaart, en kijk eens of die niet uitzonderlijk warm wordt. Zo ja dan installeer powerstrip en klok je gpu en mem van je videokaart eens lager, dit verlaagt wel je snelheid maar hiermee kun je kijken of het een hitte probleem is.
Hoor graag je bevindingen....
oh ja welke windows versie heb je en kan je systeem specificatie iets duidelijker? (merk en evt. partnummers aub)
 
?

daar ligt het niet aan, ene keer werkt het wel gewoon, uren lang spelen, en vandaag weer, 10 min spelen, en loopt ie weer vast. ene keer wel en andere keer niet. word er een beetje ziek van.

Werk met XP

Moederbord is : transcend TS-AVD3
HARD DISC: Maxtor
DVD rom - Compaq
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door BBKiller4Life
.... en kan je systeem specificatie iets duidelijker? (merk en evt. partnummers aub)
Dus ook welke soundkaart, welke chipsets, welk moederbord,direct x versie? enz...etc...
 
Als ie vastloopt, komt windows dan met een foutmelding?

Heb je een cooler op je kaart zitten? Zo ja, controlleer of hier geen stof tussen zit. Anders raakt de kaart oververhit en kan de boel inderdaad op willekeurige momenten vastlopen.
 
?

Heb geen cooler op me kaart zitten, cooler van pc heb ik schoon gemaakt. Chipset weet ik niet. Heb gewel gezocht maar kan het niet vinden.
 
"Regel" Norton Utilities via de bekende kanalen en laat die eens naar je systeem kijken, niet dat ik denk dat die het probleem zal oplossen maar hierdoor zal in elk geval je systeem sneller worden. En waarschijnlijk ook wat sstabieler, als je daar geen zin in hebt, download dan even sisoft sandra (www.download.com) en run eens een paar diagnose tools, gaat hij tijdens het runnen van sandra ook hangen of kan je alles benchen en diag'en (om het maar even zo te noemen) en als die gaat hangen is dit dan reproducable, m.a.w. gebeurt dit wel weer keer op keer of ook bij sandra maar zo nu en dan.
Hoor graag je bevindingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan