NVIDIA 740M doet het niet meer na installeren windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdeboer

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Hallo!

Ik heb sinds een tijdje een laptop met windows 8 gekocht, werkte prima, snel ding, maar nu heb ik windows 8.1 geïnstalleerd en nu doet mijn videokaart het niet meer. De laptop schakelt nu over naar de intel hd 4000 graphics als ik het goed heb, en gebruikt niet meer mijn nvidia geforce 740M, wat kan ik hier aan doen? (heb al nieuwe drivers voor videokaart geïnstalleerd.)

PC:
Asus N56VB-S4061H
specs; http://tweakers.net/pricewatch/336311/asus-n56vb-s4061h/specificaties/

Bij voorbaad dank!

edit: hij geeft deze foutmelding als ik nvidia configuratiescherm wil openen: u gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een Nvidia GPU

Laatst bewerkt:
Heb je die drivers van asus of nvidia? niet alle fabrikanten hebben namelijk alle drivers al op orde. in sommige gevallen heb je ook specifieke nieuwe drivers van je fabrikant nodig, niet nvidia

ik heb op dit moment drivers van nvidia geïnstalleerd, ik zal even kijken of ik drivers van asus kan vinden!

Enig idee waar ik heen zou moeten gaan voor die drivers, ik ben echt nog al een leek op dit gebied :\

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb uiteindelijk maar systeemherstel (of wat het dan ook maar is op windows 8) toegepast, zodat windows 8.1 weer terug is gezet naar windows 8. Alles werkt nu weer prima! Wel een beetje slordig van windows...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan