Nvidia 8800 GTS 320 MB in SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Goedenmiddag beste mensen,

ik ben aan het overwegen om 2x een 8800GTS aan te schaffen voor een leuke prijs. Ik wil deze dan in SLI plaatsen in me pc, nu heb ik daar echter wat vragen over :)

1.) Mijn moederbord is de Asrock 880G Extreme 3, en hierbij staat dat deze ATI™ Quad CrossFire™, 3-Way CrossFireX™, CrossFireX™ and Hybrid CrossFireX™ ondersteunt, ik heb hier op het forum gelezen dat Ati het crossfire noemt en Nvidia SLI, klopt dit?

2.) Het betreft de 320 MB versie,behalve het geheugen is deze indentiek aan de 640 MB versie, Als ik deze 2 kaarten samen laat werken, krijg je dan echt een performance boost? Mijn MB draait met 2 kaarten op 8x speed per kaart. Is 2x8 niet het hetzelfde als 1x 16?

3.) Ik ben geen Die hard gamer, maar vindt het wel leuk om af en toe een spelletje te spelen zoals assasins creed 2, Modern Warfare 2 etc, draait dat op die kaart dan goed?

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten,

Met vriendelijke groet,

Articcie

Dat gaat dus niet werken, nVidia als SLI op een crossfire moederbordje

Is er een manier om dat wel te laten werken? Of is 1 kaart net zo goed als 2 kaarten samen? of is het beter gewoon wat anders te kopen?

Bedankt voor uw snelle en duidelijke reactie!

Hoi

Nou dan zijn we al gauw klaar met de antwoorden.
hoeven er geen te geven aangezien de kaarten toch niet gaan werken in sli op dat bord.

EDIT: ik loop wat achter:-)

Google is je vriend, heb je die al eens geraadpleegd ?? het is echt ongeloofelijk wat je allemaal kunt vinden.

Ik heb dit voor je gevonden met heel veel info.
http://bouweenpc.nl/artikel/6

en

http://tweakers.net/productreview/4257/club3d-geforce-8800-gts.html

Wat je kaart betreft, hier kun je veel spellen mee spelen maar de kaart heeft geen DirectX11 en de nieuwste spellen maken hier wel gebruik van.Neemt niet weg dat je die spellen waarschijnlijk wel zou kunnen spelen maar misschien de instellingen ervan wat aanpassen.

Als je voor echt een koopje een 2de kaart erbij kan kopen dan kun je dat gewoon doen.
Ligt de prijs echter wat hoger spaar dan door voor een nieuwere DirectX11 kaart.

P.S. heb je de spellen die je noemt al eens gespeeld met deze ene kaart ?? uitproberen zou ik zeggen.

Klopt zondagochtend en de vakantie nog in benen...

Om even op je vraag terug tekomen..

Denk dat je beter geld kan steken in 1 goede/geweldige kaart

IK kan voor om en nabij de 80 euro deze 2 kaarten aanschaffen. Dat is toch niet teveel geld denk ik?:cool:
Is er helemaal geen enkele manier om deze kaarten samen te laten werken in me pc?

Dat is geheel persoonlijk vind ik.

Ik vind zelf van wel, maar ik zou eerst eens wat zwaardere games downloaden/kopen en uitproberen met de oude kaart.
Als je dan tevreden bent met het resultaat dan hoef je ook geen andere duurdere kaart te kopen.

De echte gamers die willen namelijk meestal op de hoogst mogelijke resolutie spelen en nemen geen genoegen met gras wat rechtop blijft staan terwijl als je alles op FULL zet alles beweegt.

Ik heb b.v. zelf de 9800GTX+ en speel naar tevredenheid spellen die ik wil spelen en daar hoort ook Crysis bij.
Probeer die eens te spelen met aangepaste instellingen.

Hartelijk dank iedereen voor de reacties!

Voor mij is de zaak opgelost,

Nog een prettig weekend verder!

Groetes Articcie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan