nVidia Driver installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo

Ik heb sinds gisteren een Asus ENGTX550 TI DC/DI/1GD5 in mijn PC geplaatst.

Eerst oude drivers verwijderd, kaart geplaatst, drivers geinstalleerd. Na een tijdje kreeg ik onderstaande melding :

Beeldscherm-Stuurprogramma.jpg

Ik heb de drivers verwijderd, opgestart in veilige modus, Driver Sweeper gedraaid. Toen ik de drivers opnieuw wou installeren (aangepast> schone installatie) toen kreeg ik onderstaande melding :

nVidia-Driver.jpg

Ik heb ook geprobeerd om de drivers direkt via de veilige modus te deinstalleren maar daarna kreeg ik ook alletwee de meldingen. Wie kan mij zeggen hoe ik de drivers correct krijg geinstalleerd ???

Laatst bewerkt:
Reactie

Nicj56

Op de ASUS site staan verouderde drivers. Ik heb ze toch geinstaleerd, Ik heb de drivers verwijderd, opgestart in veilige modus, Driver Sweeper gedraaid. Toen ik de ASUS drivers had geinstalleerd (aangepast> schone installatie) toen kreeg ik onderstaande melding :

ASUS-Driver.jpg

FF naar de nVidia site geweest en een scan gedaan of mijn drivers up to date waren en toen kreeg ik dit bericht :

DownloadDriver.PNG

De nVidia site heeft altijd de laatste update's, ASUS loopt maanden achter !!

Versie 285 is ondertussen ook niet de nieuwste meer hoor. Laatst nog geupdate naar 290.xx.

Probeer het eens zonder driversweeper (dus gewoon de driver deinstalleren in Software / Apparaat beheer, PC herstarten en dan installeren). Over het mislukte gedeelte: download de setupfile even opnieuw.

Reactie

Probleempjes

Ik heb dat in het begin al eens gedaan, later met DriverSweeper. Ik ga het morgen nog een keer proberen.

Ps; versie 290.xx. heb ik niet kunnen vinden voor een GTX550ti

De 290.** driver is een BETA driver, betekent dat die driver nog in ontwikkeling is, de laatste volledige driver (WHQL driver that is) is de 285.62

Reactie

Hallo

Vandaag schone Windows 7 geinstalleerd en mijn nieuwe beeldkanon (3D Mark '06 26605) Asus ENGTX560 Ti DC2 TOP/G/2DI/1GD5 in mijn PC geplaatst.
Drivers installeren ging goed maar een uur geleden zag ik deze melding weer :

Beeldscherm-Stuurprogramma.jpg

Wat is er toch aan de hand ????????

Moederbord: Gigabyte GA-Z68AP-D3
Processor: Intel Core i5 2500K Boxed
Geheugen : Corsair Vengeance 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800
Windows 7 Ultimate 64 bit

Temperaturen zijn niet hoger dan 40°C

Wat je kunt proberen is nogmaals de nvidia driver van de pc un-installen en in "safe-mode" drivesweeper nog eens draaien, dan zou het compleet van je pc verwijderd moeten zijn.

Reactie

Vex

Vanmorgen de Beta Drivers 290.36 - BETA geinstalleerd maar dat heeft het probleem ook niet opgelost.

Ik ben niet de enige met het probleem : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1481221

Ik heb mijn beeldinstellingen op Prestaties gezet zien of dat wat helpt, ik kreeg hiervoor net weer de melding Beelstuurprograma reageert niet meer tijdens het lezen van mijn email in Live Mail:evil:

Het is een probleem wat mij boven de pet gaat en de oplossing op Tweakers (misschien) ook !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan