Nvidia Driver probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxsje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2006
Nu ja, ik had eerder een probleem met mijn computer dat het scherm direct na de windows loading zwart werd.. dit is ondertussen opgelost, en ik geraak nu tenminste op mijn bureaublad enzo..
Nu de persoon die mij geholpen heeft, downloade een bestand op de Nvidia Site, een Nvidia driver.. :) nu moest ik die installeren, en terwijl ik dat probeer .. krijg ik steeds een foutmelding van "Het installatie-programma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn. en daarna word de setup afgesloten...

nu kan ik mijn computer wle normaal gebruiken
maar heb ik vervelend probleem als ik bijvoorbeeld een scherm beweeg, of probeer te scrollen, dat het scherm lijkt HEEL traag te verversen.. alsof het "lagt"..
Volgens mij ligt dat probleem aan die Niet-geinstalleerde Nvidia driver en vraag af hoe ik dit moet oplossen.. :p

Welkom op Helpmij.:)

Ga eens naar:

Deze computer(met rechts klikken) > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer > beeldscherm adapters > de naam van je videokaart(met rechts klikken) > kiezen voor "installatie ongedaan maken". Hierna de pc opnieuw opstarten. Windows zal nieuwe hardware vinden. De vensters doorlopen en daarna de NVDIA driver die gedownload is installeren.

Heb'k reeds gedaan.. nu computer lijkt normaal te werken als mijn videokaart niet is geinstalleerd.. zodra ik de driver installeer, word het scherm direct gewoon zwart.. volgens mij heeft dit mss iets te maken met het beeldverversingfrequentie, maar indien dat niet zo is, ligt het misschien wel aan mijn laptop zelf, intern -.-.

Het is van belang welke Nvidia kaart er in je laptop zit.
Een laptop video kaart is GEEN videokaart die in "normale" PC's zit.
Dus waarschijnlijk heb je gewoon de verkeerde drivers gedownlaod en probeer je die te installeren.
Dus nogmaals, kijk heel goed welke kaart erin zit.

Zou maar eens kijken vie de site van de Laptop welke drivers er van zijn

Het is een Acer Aspire 1711SMi_553.
Intel Pentium 4 2.8 GHz
1 GB DDR SDRAM
Videokaart: Nvidia Geforce go 5700 128mb.

nu .. heb ik de driver via Acer gedownload, en krijg ik hetzelfde probleem..
mijn pcscherm wordt niet zwart als ik gewoon de software weer verwijder, maar dan zonder videokaart bezig ben...
Zou het mss toch aan die verversingfrequentie van het scherm liggen? of zou het gewoon een intern probleem zijn.. volgens mij moet ik maar eens garantie nakijken ..

Het is dan wel zaak dat je eerst alle eventuele vorige drivers verwijdert voordat je de nieuwe installeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan