Nvidia en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrol man

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hallo forumleden,

Ik heb de laatste tijd van een paar mensen gehoord dat Nvidia en Windows Vista ruzie hebben.
en als je dan Nvidia wil gaan updaten dat Windows Vista op jou pc dan vastloopt.
is dit waar?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ook nog nooit van gehoord .maar waarvoor de vraag dan als ik vragen mag.

Modag

Draai hier prima op Vista met een Nvidea kaartje, geen enkel probleem.

ok bedankt voor de waarschuwing. Dit is natuurlijk klink klare onzin. Heb je een bron?

Mijn vader is het ook overkomen, hij kreeg een update van Nvidia en ging hem dus updaten en liep toen vast toen hij klaar was met updaten maar misschien deed hij ook wel iets fout maar het is wel zo dat als mijn vader hem dan opstart dat hij dan vastloopt dus heb geen idee of het nou waar is of niet maar ik kijk er toch wel mee uit:p

Hoi,

Ja kan van alles geweest zijn, maar vraag die mensen eens of ze een link of site hebben en meld dat hier dan eens.

Modag

oké maar ik denk niet dat ze er eentje weten omdat het hun ook maar eens overkomen.
maar je weet nooit

Hoi,

En ja zo komen de praatjes in de wereld ik denk dat je er weinig waarde aan moet hechten er kan altijd wel wat mis gaan met installeren maar meestal komt alles wel weer op zijn pootjes terecht.
En is het nu wel gelukt de driver bij je pa?

Modag

Ps anders had het hier op Helpmij wel zwart gestaan met Topics aangaande dit probleem

Laatst bewerkt:
k heb zelf ook Nvidia en Vista maar nooit problemen mee gehad... Vind het dus ook een beetje onzin verhaaltje....

Draai hier met Vista en twee GTX260 met Nvidia chips in SLI, zonder problemen.

en ook ik draai nu al weer half jaartje met vista in combinatie met een nividia kaartje en draait heerlijk :)

werk al een jaar met vista en nvidia

enig wat ik moet doen bij updaten is drivers verwijderen
nieuwe drivers downloaden en installeren in
veilige modus

anders loopt het installatie programma vast of eindigd niet
zoals de bekende melding opnieuw opstarten ...
verder nergens problemen mee

3d games en alles wat ik nog verder doe gaat zorgeloos :thumb:

Ik heb daar wel een tijdje problemen mee gehad!!!
Iedere keer als ik een update deed waar ook iets voor nvidia bijzat werkte de boel niet goed meer, en soms kreeg ik zelfs geen beeld meer.
Als ik dan terug ging naar oudere stuurprogramma was het weer opgelost.
Ik moet erbij zeggen dat ik toen een andere versie Vista draaide dan nu want nu heb ik er geen problemen mee.
Wat me echter niet lukt is om een beeldscherm en de tv gebruiken.
Als ik de pc opstart zie ik ook alles op tv, zelfs het scherm waar dat balkje heen en weer gaat als vista begint, echter zodra vista opstart gaat de tv weer op zwart en krijg ik met geen mogenlijkheid een kloon of eigen geconfigureer scherm.
Dit probleem had ik ook met de eerste versie van win7, omdat daar de update voor de kaart al inzat.
Ook win7 werkt goed nu maar ook daar kan ik geen kloon krijgen, dan loopt mijn comp (net als in vista) steeds vast.
Verder heb ik naast Win7 en Vista ultimate ook nog win XP pro staan op deze pc en die XP heeft totaal geen problemen met de kaart, sterker nog in XP krijg ik wel beeld op de pc en op de tv!!!?????
Ik denk zelf dat nvidia de nieuwe drivers (voor vista en win7) alleen maakt voor flatscreen tv's en niet voor de oude grootbeeld zoals ik nog heb.

ok toch iemand die er ook mee heeft gezeten:)
misschien is er nog iemand die hier wel de oplossing van weet

Laat ik mijn "kul" posting nuanceren.

Ik heb sinds ik Vista heb 2x problemen gehad met een Nvidia update. De eerste betrof een kleurprobleem wat uiteindelijk kon worden opgelost door in het controlcentrum van Nvidia een schuifregelaartje te veranderen waarna het probleem was opgelost en het tweede probleem betrof eveneens een kleurprobleem na een Nvidia update middels Vista. Mijn bureaublad was opeens veel "fletser" van kleur als voor de update. Ook daar moest ik in het controlcentrum van Nvidia een schuifregelaartje of 2 veranderen om de kleuren weer terug te zetten. 't zou niet moeten mogen, maar het was wél gebeurd.
Maar vastlopen van Vista na een Nvidia update, nee, daar geloof ik niet echt in.

Ik heb nog eens aan mijn vader gevraagd wat nou precies het probleem is.
Mijn vader zegt dat het gaat om het beeldschermstuurprogramma met de naam: NVLDDMKM.
het Beeldscherm reageert niet meer en word hersteld door Windows Vista.
Dit is zo ongeveer het probleem wat mijn vader is overkomen.
Bij zo'n melding duurt het ongeveer 1 minuut voordat alles weer normaal is.

zo nu is het vast iets duidelijker.

Via configuratiescherm naar apparaatbeheer gaan, daar de video adapter kiezen en dan middels een rechtse muisklik naar vorig stuurpgrogramma gaan.
PC opnieuw opstarten en vervolgens handmatig bij Nvidia de laatste drivers ophalen en installeren.

Mijn pa die heeft het zelf al ongeveer opgelost.
Maar toch bedankt voor de hulp;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan