nVidia FX5900 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
144
Hi,

Ik heb een NVIDIA GeForce FX 5900 (128 MB) grafische kaart, maar heb daar met twee van de vier devices problemen mee, onder XP-Pro zowel als 2000-Pro.
Als ik via apparaatbeheer (device manager) kijk, zie ik onder beide OS-systemen bij WDM Video Capture en WDM TVTuner een gele uitroepteken. Als ik de eigenschappen open, zie ik "dit apparaat start niet (code 10)". Ik heb al geprobeerd vanaf WDM-driver 1.22 tot en met 2.20, maar geen enkele lost het probleem op. Als display-driver heb ik pas ForceWare 56.64 geïnstalleerd. De overige twee componenten werken wel naar behoren:

nVidia WDM Video Capture (universal) --> Uitroepteken
nVidia WDM TVTuner --> Uitroepteken
nVidia WDM TVAudio Crossbar --> OK
nVidia WDM A/V Crossbar --> OK

Ik heb ook al geprobeerd "apparaat uitschakelen" en dan weer inschakelen, maar dat helpt ook niet.
nVidia verwijst naar de leverancier, m'n leverancier heeft club3d (waar in ieder geval m'n moederbord vandaan komt), geraadpleegd, maar die weten het ook niet.
Ik heb al heel wat geprobeerd, helaas tot nu toe zonder succes:
- WDM v1.22 setup gedraaid
--stuurprog bijwerken TVTuner -> OK
--stuurprog VideoCapture -> Gele uitroepteken.

-WDM v1.23 setup gedraaid
--stuurprog bijwerken TVTuner -> OK
--stuurprog VideoCapture -> Gele uitroepteken.

-WDM v2.13 setup gedraaid
--stuurprog bijwerken TVTuner -> Gele uitroepteken.
--stuurprog VideoCapture -> Gele uitroepteken.

-WDM v2.16 setup gedraaid
--stuurprog bijwerken TVTuner -> Gele uitroepteken.
--stuurprog VideoCapture -> Gele uitroepteken.

-WDM v2.18 setup gedraaid
--stuurprog bijwerken TVTuner -> Gele uitroepteken.
--stuurprog VideoCapture -> Gele uitroepteken.

-WDM v2.20 setup gedraaid
--stuurprog bijwerken TVTuner -> Gele uitroepteken.
--stuurprog VideoCapture -> Gele uitroepteken.

De drivers bijwerken heb ik telkens gedaan, omdat ik zag dat na de setup van een versie de beide componenten (of eigenlijk alle vier) nog de voorgaande versie hadden.

Maar misschien moet m'n volgorde anders.

En voor de broodnodige volledigheid:
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3200 MHz (4 x 800)
Moederbordnaam Asus P4C800 Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 4 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset Intel Canterwood i875P
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (02/23/04)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5900 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5900
Monitor Iiyama MM904U (13482117)

Multimedia:
Geluidskaart Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor
Geluidskaart SoundMax Integrated Digital Audio (Asus P4C800/P4P800)

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen op een zo simpel mogelijke manier, want ik ben maar een eenvoudige gebruiker.
Alle hulp is welkom.

Marcel
:evil: :o
 

Bijlagen

  • nvidia.jpg
    nvidia.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 28
Verwijder via software je videokaart en
In computer beheer alles van je videokaart (Installatie ongedaan maken) cdrom van je kaart in de cdrom speler doen en computer opnieuw opstarten windows zal alles opnieuw herkennen en de desbetreffende drivers installeren
 
Hi Bandit123,

Bedankt voor deze supersnelle reactie, ik ben meteen aan de gang gegaan.
Je instructies precies opgevolgd. Na de reboot en de automatische installatie zijn de 4 WDM devices niet aanwezig, dus ook geen probleem!!!!!
Vervolgens nVidia Forceware 60.72 drivers geïnstalleerd, nog steeds geen probleem.
De nVidia Stereo drivers 56.64 geïnstalleerd, nog steeds geen probleem.
Last but not least de nVidia WDM 2.20 drivers geïnstalleerd, hierna heb ik ook de vier WDM devices weer, echter helaas met Tuner en Capture device weer met hetzelfde probleem. Ook nog geprobeerd met de 220_WDM_VIVO_TV drivers, maar zonder het gewenste resultaat.
Als je nog andere suggesties hebt, hou ik me aanbevolen.
In ieder geval bedankt tot zover,
Marcel
 
Hi Bandit,

Op de site die je aangeeft is de laatste driver versie 2.20 en die heb ik al geïnstalleerd en ik heb ook al de 2.20_VIVO en de 2.20_VIVO_TV drivers geprobeerd. Ze blijven echter allemaal dezelfde fout geven.
Helaas is dat dus niet de oplossing.
Ik heb ook op andere fora dit probleem aan de orde gesteld en heb daardoor wel geconstateerd, dat ik niet de enige met dit probleem ben. Onder andere op het PCM forum was één van de reacties:

PCMweb Forum: Hardware: Probleem met nVidia
Door Wops op Zondag, 18 April 2004 - 13:15:
Ik heb hetzelfde probleem met de NVIDIA GeForce FX Go5300. De nVidia WDM Video Capture (Universal) geeft een code 10 en opnieuw installeren helpt niet. Heb al meerdere keren geprobeert, ook ophalen nieuwe stuurprogramma´s. Ben benieuwd of iemand een antwoord weet voor Marcelj en mijn probeem.


Ik hoop dus, dat jij of iemand anders een oplossing weet voor dit schijnbaar onoplosbare probleem. Dus als je nog andere suggesties heb, graag.

Marcel

;)
 
Het enigste wat ik nog kan bedenken is , als je Norton hebt draaien dat die dwars ligt Verder kom ik er ook niet uit


(Het probleem voorleggen bij NVIDIA)
 
Hi Bandit,

Ik heb geen Norton draaien, wel Avast Antivirus. En het probleem voorleggen bij nVidia heb ik ook al geprobeerd, maar die zeggen niet met particulieren te communiceren. Lekker, hè.
Ik heb ook op http://www.abxzone.com/forums/ gekeken, je wordt er niet goed van als je ziet, hoeveel mensen met ditzelfde probleem kampen. Ik krijg de indruk, dat het nog wel even duurt, voordat hetzij nVidia, hetzij Asus of weet ik veel wie, met een oplossing komt.
In ieder geval hartstikke bedankt voor je support. Mocht je nog ergens tegen een mogelijke oplossing aanlopen, dan hou ik me aanbevolen.
Groetjes,
Marcel
 
:o

Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Rondkijkend op diverse fora krijg ik de indruk, dat het een wijd verbreid probleem is, waar op dit moment niet echt een oplossing voor voorhanden is.
Mijn nVidia FX5900 heeft een VGA output connector, een S-Video output connector en een DVI connector, dus mogelijk is voor mij (en misschien ook anderen) de oplossing van dit probleem om de WDM-drivers niet te installeren. Ik heb alleen geen idee, of ik dan wel de volledige functionaliteit van de kaart kan benutten.
Wie kan mij een goede raad geven?

:rolleyes:
Marcel
 
Hoi Marcel,

Ik ben in het bezit van de nivia FX5500 en ook ik heb/had dit probleem (code 10)
Ook alles geprobeerd tot een komplete herinstallatie van windows XP toe grrr...
Ook deze discussie en tips gevolgd waarna ik uiteindelijk mijn leverancier van mijn videokaart mailde
die hebben alles voor mij uitgezocht, en het bleek dat deze drivers alleen gebruikt worden bij een video-in mogelijkheid die mijn kaart helemaal niet bezit.
Ook jou kaart bezit die video-in niet.
Alleen de FX-9600 van Asus schijnt die wel te hebben.
Dus heb ik voor dat extra geld een capturekaart aangeschaft en die WDM-drivers van Nvidia maar verwijderd.
Dus mijn probleem opgelost.
Ik hoop dat jij hier ook iets aan hebt :thumb:

mvgr. Karel
 
Hi Karel V,

Hartstikke bedankt voor je reactie :p
Ik heb dus eigenlijk helemaal geen probleem, omdat ik die drivers dus niet nodig heb.
Ik vind het wel een gebrek, dat de installatie-procedure dat niet zelf constateert en gewoon maar spul gaat installeren, wat je dus eigenlijk niet nodig hebt.
Maar goed, ik weet het nu, nogmaals hartstikke bedankt

:D

Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan