Nvidia G100 + 2 beeldschermen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

failly

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik wil graag 2 beeldschermen op mijn videokaart aansluiten.
Maar mijn videokaart heeft 1 DVI uitgang(al bezet door huidige monitor) en 1 HDMI uitgang (nog vrij).

Nou is mijn vraag kan ik een beeldscherm kopen die is voorzien van een HDMI aansluiting en die ook gebruiken samen met mijn huidige scherm?
Of moet ik er zo'n HDMI naar DVI converter tussen zetten?

MVG

Laatst bewerkt door een moderator:
hoeveel geheugen heeft die kaart?

kans is redenlijk groot dat deze kaart te zwak is voor 2 beeldschermen

Bedankt voor je snelle reactie!

GPU Engine Specs:
CUDA Cores 8
Graphics Clock (MHz) 567*MHz
Processor Clock (MHz) 1400*MHz
Texture Fill Rate (billion/sec) 4.3*
Memory Specs:
Memory Clock (MHz) 500*
Standard Memory Config 512*MB*DDR2
Memory Interface Width 64-bit
Memory Bandwidth (GB/sec) 8.0

Dit zijn een aantal specificaties van mijn kaart.

Als mijn kaart niet genoeg geheugen heeft kun je me er dan een aanbevelen die wel genoeg geheugen heeft en waar ik dus 2 monitoren op aan kan sluiten?

512mb is weinig voor 2 beeldschermen

de HD6450 1GB versie zou dit met gemak kunnen
of als je nog wat zwaardere video materiaal gaat afspelen de HD6570

zolang het maar een 1GB versie is

Om te werken met 2 beeldschermen is 512mb MEER dan genoeg. het gaat om het gamen wat dan niet zo goed gaat :p

Maar deze kaart gaat het waarschijnlijk niet doen omdat vaak hdmi/dvi aan elkaar zitten verbonden. je zou het eens kunnen proberen met een HDMI kabel en je tv!

Dat is slim ik ga dat met die tv zeker een keer proberen.

Maar nu heb ik in uitvoeren "DXDIAG" ingetypt en nu zie ik bij display:"Approx. Total Memory" 1520 mb staan.
Dus wil het nu wel of nog steeds niet?

Het geheugen geld eigenlijk alleen voor spelletjes, werken (denk aan word photoshop die dingen) gaan gewoon werken op een 2de beeldscherm al heb je maar 256mb (bijv. GeForce 8800 GTS 512MB1)

die 1520mb = 512mb + gedeelte ram
dus effectief nog steeds 512mb

Ik heb zojuist mijn monitor en mijn tv op mijn pc aangesloten monitor via DVI en tv via HDMI maar ze gingen allebei op zwart ik zag de windows 7 bootscreen wel verschijnen op mijn monitor(niet op mijn tv) maar daarna ging mijn monitor ook op zwart...
Of moet ik eerst mijn monitor aansluiten en als mijn pc helemaal opgestart is mijn tv verbinden?

Ik heb trouwens in de Nvidia control panel wel de optie voor multiple displays...

Het is gelukt!
Ik heb 2 beeldschermen aangesloten
en ze doen het ook alleen is er 1 probleem
mijn tweede scherm(tv) is erg raar(hoog contrast etc) van kleur en tevens kan ik mijn sidebar en tijd rechtonderin niet zien...

Wat moet ik aanpassen zodat ik alles kan zien?

Geweldig dat het gelukt is!

je moet dan wat instellingen op je tv veranderen, je gaat naar het menu dan zoek je kleur/contrast en die kan je dan aanpassen. ook kan je de tv's aspect ratio zetten van 4:3 naar 16:9 of 16:10

Om te werken met 2 beeldschermen is 512mb MEER dan genoeg. het gaat om het gamen wat dan niet zo goed gaat

het geheugen heeft vrijwel niks *MEER* met spelletjes te maken....
daar gaat de busbreedte en de gpu chip zelf over
een 8800GT 1GB zal het altijd slechter doen dan de GTX460 met 786mb in games

wil je op een hoge resolutie of meerdere beeldschermen werken heb je meer geheugen nodig
zeker als je er ook een tv op wilt aansluiten

een tv van wat 32/40 inch dan zit je op een resolutie van 1920 - 1080 en dan ga je bijvoorbeeld HD materiaal afspelen
dan garandeer ik jou dat jij 1GB aan werkgeheugen nodig hebt voor de videokaart

wil je een resolutie van 1090 - 1080 halen dan heb je gewoon meer dan 512mb aan VRAM geheugen nodig

Laatst bewerkt:
Waar baseer jij dit op?

ik heb hier gewoon 2 schermen draaien (1 op 1920x1080 en 1 op 1440x900) samsung syncmaster 2333HD en een medion 19", op mijn multimedia pc en die heeft OOK 512mb...

het gaat erom wat je DOET. en spelletjes gaan niet lekker spelen op een kaart met 512mb OP 2 schermen, waarom niet? omdat elke kaart die spelletjes fatsoenlijk aankan minstens 1gb heeft.

memory clock speed en core clock is belangrijk dan geheugen, DAT heb ik ook nooit anders beweert. ik beweer alleen dat hij met DIE kaart makkelijk op 2 schermen bezig kan gaan als hij de kaart niet te veel belast...

dus: 512mb is GENOEG

Laatst bewerkt:
elke game kaart heeft minstens 1GB?!?!?
*8800gt gtx460 hd5770* kan er zo nog een paar opnoemen
hebben 786mb of 512mb

het risico is aan de ts ik zou gewoon een 1GB kaartje nemen kun je ook HD materiaal afspelen

elke game kaart heeft minstens 1GB?!?!?
*8800gt gtx460 hd5770* kan er zo nog een paar opnoemen
hebben 786mb of 512mb

het risico is aan de ts ik zou gewoon een 1GB kaartje nemen kun je ook HD materiaal afspelen

vind ik geen game kaarten... die spelen AMPER op HD... (1080P) en daar had je het steeds over...

de TS is al lang tevreden die heeft ondertussen 2 schermen lopen op zijn kaart.

5850+ , 480+ zijn echte lekkere gamekaarten voor meerdere schermen

ja tuurlijk is de GTX480 een lekkere game kaart die is voor HIGH end gebruikers bedoeld
de HD5850 is een mid range game kaart (de GTX460 trouwens ook)

en de HD5770 voor de low budget game kaartjes
en ja ook die kaarten kunnen games spelen en ze zijn er voor gemaakt

en deze kaarten kunnen met gemak 1080P hebben zolang ze maar de 1GB versie hebben

het punt is alle high end users willen graag hoge resoluties gebruiken en dan heeft een game kaart veel geheugen nodig

je gaat tog ook geen HD6990 met 2GB kopen als je maar 1 klein schermpje hebt?
dat is zonde van het geld meeste gebruikers maken dan ook gebruik van eyefinity met 3 schermen (of meer)

en je weet zeker dat jou videokaart niet stiekem gewoon van jou ram geheugen eet?

Laatst bewerkt:
Die low end met 2 beeldschermen? die komt aan mijn ram ja. doet dat ertoe?
hij vraagt of hij het kan runnen met zijn setup.. en dat KAN.

dan raad jij hem aan een nieuwe GPU te kopen (wat begrijpelijk is).
maar niet iedereen wil dit graag, het kost toch maar weer.
als hij het eerst op mijn manier probeert (dan snoept hij wat ram idd) dan kost het hem niks.

vindt hij het langzaam gaan dan kan hij altijd nog een nieuwe GPU gaan kopen...

laten we deze discussie eindigen? de TS is al tevreden met zijn huidige setup + 2 schermen dus er is geen punt om onnodig forum ruimte te gebruiken... (dat is al duur genoeg lol)

PS: op je statement van RAM doet niks voor games, denk eens aan eyefinity? daar is een hd5850 met 2gb veel beter mee af dan met 1gb (en dat voor 40 euries meer)

lol dingen omdraaien
eyefinity heeft niet echt veel met de game zelf te maken >.>
dat staat los van elkaar

eyefinity zorgt er voor dat het beeld verbreed word over de beeldschermen en dat staat los van de game engine
dus dat betekent dat je in feite de resolutie aan het omhoog gooien bent niets meer niets minder

vandaar ook dat de HD6990 ook als 4GB versie uitkomt dan kun je er een stuk of 6 beeldschermen op aansluiten

Laatst bewerkt:
Op de tweede videokaart in m'n systeem (zie profiel voor specs) is momenteel één beeldscherm aangesloten. Onder normaal 2D desktop gebruik (Windows) is op die kaart slechts 50MB aan VRAM gebruikt. Laat ik er een fullscreen video op spelen (1080p, zelfs nog downscalen vanwege de lagere resolutie van het scherm) wordt het iets meer, 130MB. En nee, dat videokaartje maakt geen gebruik van m'n RAM. Mijn HD6870 doet dat alleen als daar reden toe is.

Voor normaal 2D gebruik voldoet een budget kaartje prima, zelfs als deze minder dan 512MB VRAM heeft. Meer VRAM gebruik je over het algemeen alleen bij GPGPU applicaties en games, met name texturen gebruiken dan vaak een hoop.

TS kan prima 2 schermen gebruiken met zijn huidige videokaart. De problemen met het beeld liggen aan de instellingen van de TV, zet deze eens op PC modus of iets wat daarop lijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan