nVidia Geforce 2 MX400

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterInsane

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
is het waar dat deze 3dkaart met sommige spellen niet werkt? zijn er minimum requirements voor deze kaart?

Volgens mij niet, kan wel misschien.
Maar zo'n Geforce 2 MX 400 is ook niet snel genoeg meer voor de laatste/ huidige zware games.
( Zoals: Unreal 2, C&C: Generals )

Ik denk zelfs dat die kaart een van de best ondersteunde kaarten in het veld is. geen topper zoals gezegd maar als je geen hoge eisen stelt kan je nog veel lol aan het ding hebben.

succes

Geplaatst door MisterInsane
is het waar dat deze 3dkaart met sommige spellen niet werkt? zijn er minimum requirements voor deze kaart?

Ik denk dat deze kaart het met de meeste spellen het nog wel zou doen, vooral omdat NVIDIA drivers beschikbaar stelt die door de meeste geforce kaarten kan worden gebruikt.

Maar ik denk niet dat de nieuwste games op de gf 2 mx 400 supergoed zullen lopen. Ik heb zelf ook een geforce 2 mx 400 64 Mb ram, de wat oudere games Zoals UnrealTournament lopen vrij soepel maar de nieuwere niet.

Voor een processor vanaf rond de 800 mhz zou ik toch wel een andere videokaart aanraden....

:-s

mijn processor is maar 350mhz..., is het echt waar dat zon kaart maar €45 kost? Weet iemand een Belgische site met prijzen...?
thx voor de info

Ik heb ook maar een wat oudere 450 Mhz processor en heb in december voor 55 euro gekocht , terwijl ie bij andere winkels goedkoper was kwam ik achteraf achter :(. maar voor een 350 Mhz processor is het zeker de moeite waard om deze kaart aan te schaffen. Het is een goede upgrade voor een redelijke prijs.

had je de 32 Mb versie of de 64 Mb versie in gedachten?
De prijs van deze kaart ligt momenteel inderdaad rond de 45 euro :p

haha, als je ff goed rondkijkt dan gaat dat je zeker wel lukken hoor :D

c&c generals draait perfect op mijn geforce 2 mx400 32 mb! amd 750 en 512 mb intern geheugen

alles op 1024x768x32 en alles op het zwaarste staan en zonder schokken :) Dus dat is niet helemaal waar wat XBOX zegt

Sorry hoor, maar wat jij zegt kan dus echt nooit:confused: Een vriend van mij draait em op een 1.1 ghz, 750 mb ram, en een gf 3 ti 200 niet eens goed.

Kom je een keertje langs, gaan we het gezellig samen spelen. Ik adviseer die vriend om (serieus) Windows Server 2003 erop te installeren. Ik had eerst windows xp en 98 en dat ging van geen meter, alles op zijn laagst en nog niets. Daarna windows server 2003 en natuurlijk weer generals geinstalleerd en toen draaide het als een zonnetje! Probeer dat maar eens en loop me niet zomaar vals te beschuldigen zonder enkel bewijs.

Ook gta4 draaide niet goed onder xp en onder windows server 2003 draait gta4 perfect :) Het is een soort wonder OS voor spellen :) In ieder geval voor mij dan.

Geplaatst door schizofrenic
Kom je een keertje langs, gaan we het gezellig samen spelen. Ik adviseer die vriend om (serieus) Windows Server 2003 erop te installeren. Ik had eerst windows xp en 98 en dat ging van geen meter, alles op zijn laagst en nog niets. Daarna windows server 2003 en natuurlijk weer generals geinstalleerd en toen draaide het als een zonnetje! Probeer dat maar eens en loop me niet zomaar vals te beschuldigen zonder enkel bewijs.

Ook gta4 draaide niet goed onder xp en onder windows server 2003 draait gta4 perfect :) Het is een soort wonder OS voor spellen :) In ieder geval voor mij dan.

Sorry hoor, maar als ik dit zo lees klinkt het me ook wat ongeloofwaardig in de oren. Een Geforce 2 met GTA Vice City? Welke resolutie 640x480 ofzo?

kan aan mij liggen hoor, maar ook ik kon op mn oude pc
PIII 800
320mb sdram
gf2 mx400 64mb

generals draaien, het lekkerste speelde het in 800x600 met alles verders aan, maar in 1024x768 draaide hij ook prima. De meeste spellen die ik trouwens draaide draide prima op hoge resoluties en veel details

zo raar is dat dus niet

Volgens mij niet, kan wel misschien.
Maar zo'n Geforce 2 MX 400 is ook niet snel genoeg meer voor de laatste/ huidige zware games.
( Zoals: Unreal 2, C&C: Generals )

Raar, die spellen werken hier perfect op m'n GF2MX400.. Generals zelfs op 1024*768 en alles op z'n hoogst.

Vice city draait ook wel goed op 800*600@32bit en alles vol open (behalve als het regent)

Maar met een 350 mhz denk ik sowieso niet dat die nieuwere spellen draaien.. de videokaart zal zelfs overkill zijn denk ik.

He allemaal, ik heb zelf verscheidene geforce 2 mx kaartjes gehad. Nu zijn er twee zéér verschillende types. de 1 heel wat sneller als de ander. Ik heb zelf een geforce 2 mx200 32mb gehad en een geforce 2 mx400 met 64mb wergeheugen gehad. Met beide had ik zwaar problemen met het spelen van gta 3 dus nog niet eens vice city. Vice city was al helemaal niet haalbaar. Nu als ik de kaart oc'ed van zijn standard 143Mhz mem naar 199Mhz mem( deze kaart zijn geheugen is veel te langzaam en alleen de mem oc'en levert betere prestatie) dan kon die gta 3 wel spelen. Eerder net niet haalbaar, zelfs niet met een p4 2.4Ghz. Had eerder een p3 450Mhz, en hoe raar het ook klinkt ik scoorde lager in 3dmark met de p4. Moest uD agent tijdens gta3 op de p4 aanzetten om het vloeiend te krijgen. Anders kreeg ik van die schokken. Nu ken ik iemand anders die ook een geforce 2 mx400 had en waarschijnlijk nog steeds heeft die dus wel gta3 met hoge res enzo kon spelen zonder prob. Nu denk ik persoonlijk dat deze kaart wat extra's had, wat weet ik niet maar ik denk een hogere mhz op het geheuegen an de kaart, want deze presteerde gewoon drie keer zo goed als mijn gf2mx. Eerst dacht ik dat dat lag aan zijn p4 maar na er ook één gehaalkd te hebben en geen prestatie boost te krijgen (in games wel te verstaan) neem ik aan dat deze kaart dus gewoon sneller is. Aangezien ik die gast niet meer zie kan ik nu dus ook niet testen waar dit aan ligt. Nu zou ik graag van diegen die de snellere gf2mx hebben graag de mhz willen weten van zowel de gpu als de mem.
Nu ligt het dus eraan om welke kaart je koopt. de snellere of de langzamere. Meer een beetje een loterij verhaal gebeuren, aangezien ik het verschil tussen die twee kaarten ook niet zie. tenmminst nu niet.
Persoonlijk zou ik zeggen koop een geforce 4. Ik heb nu namelijk ook een gf4 ti4200 eraan hangen en hij vliegt met gta3 en met rtw et of ut2003. Trouwens ut2003 was ook nog best goed te spelen met de geforce 2 mx400, alleen mindere beeldkwaliteit natuurlijk.
Nou hoop hiermee iets van duidelijkheid te scheppen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan