Nvidia Geforce 550ti 1GB probleem, maar wat is de oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

julian246810

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Acer predator pc met daarin een Nvidia 550ti 1024mb ddr5.

Na een week kreeg ik problemen. Op het beeldscherm waren witte
horizontale lijnen zichtbaar en de videokaart wordt door windows (7) uitgeschakeld.
In apparaatbeheer verschijnt code 43.

De computer is ter reparatie opgestuurd. Heb namelijk nog garantie en zo
zou een vervanging met een nieuwe mij niks kosten.

Oplossingen voor het probleem konden ook zijn dat de drivers geupdate dienen
te worden. Dit had ik al meerdere malen geprobeerd. Zelfs de pc
volledig schonen en opnieuw beginnen hielp niet. De videokaart bleef altijd
uitgeschakeld.

Volgens de helpdesk was het dan waarschijnlijk toch een defecte videokaart.

Mijn vraag is nu of dit probleem een bekende oorzaak heeft, zodat het me straks
niet weer gebeurt. Heb veel GTA4 gespeeld, maar de pc moet alles makkelijk
aankunnen. Is een intel i7 quadcore pc met 8GB intern geheugen. Of gebeurt dit
door oververhitting? Direct na aankoop van de pc gebeurde dit ook wel eens dat
de videokaart door windows werd uitgeschakeld, maar na opnieuw opstarten werkte
deze weer. Misschien was die al stervende? Dit zijn mijn gedachten. Weet er niet
erg veel van.

M.v.g,

Julian
 
grote kans dat de kaart gewoon defect is. Het is absoluut geen normaal gedrag. Drivers is eigenlijk onzin, maar is lekker goedkoop voor de helpdesk om te zeggen.

Bij een merk PC moet je jezelf geen zorgen maken om oorzaken, daar betaal je hen voor. strepen op het scherm duiden vaak op kapot geheugen van de videokaart of oververhitting. Daar beide liggen bij de fabrikant moeten zij het ook gewoon oplossen en moet je je niets laten aanpraten.
 
Hallo,

Bedankt voor uw antwoord. Kreeg gisteren bericht van Acer dat de reparatie is afgerond. De computer is al verzonden.
Maandag zal UPS hem afleveren.

Had op internet niet al te positieve berichten gelezen over de Acer repair center, maar ik heb alleen maar lovende woorden.
De service was echt uitstekend. Ideaal dat de computer aan huis werd opgehaald door UPS. 7 dagen later was de reparatie
voltooid en werd de computer weer via UPS terug gestuurd. Ook het contact (telefonisch en ook de statusupdates) waren perfect.

Ik moet hierbij wel vermelden dat ik de computer nog niet heb ontvangen, maar tot nu toe is alles perfect verlopen.
 
@Nintendo: We verwijderen geen topics. Gaarne ook dit soort berichten achterwege laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan