Nvidia geforce 6700 XL (128 MB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Berichten
248
Ik heb sinds eergisteren een neiuwe pc gekocht: een pentium D met 1 gb-ram en 3.00GHZ.
Hierin zit ook een Nvidia geforce 6700 XL (128 MB).

Mijn probleem is nu als ik need for speeds most wanted speel en zet mijn resolutie op 1024 en detail op één streepje voor het maximum, dan blokeert het spel en zie ik een heleboel kleuren door elkaar.

Ik versta niet voor zo een nieuwe en "goede" pc dat hij dan need for speed most wanted niet aankan hoe kan dan???
 
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan je hoeveelheid RAM op je videokaart ligt, ik denk eerder aan een mogelijk defect aan het RAM. 128mb is genoeg voor elk spel van deze tijd.

Heb je al de nieuwste drivers geprobeerd? Werkt het spel wel normaal op andere settings? Heb je de nieuwste patches van het spel al geïnstalleerd? Doet de kaart ook vreemd met andere spellen?
 
hehe, als ik op een van mijn systeemen nfsmw speel, dat systeem is niet krachtig:
2.0 ghz
384 mb ram
an het topunt van al een oude Radeon 9250
deondaks, ik krijg hem wel op het hoogste, maar dan gaat dat met 1 of 2 fps,
ik raad je aan om van die details af te blijven en het als een pro aan te pakken, druk eens op 2, dan krijg je bij video geavranceerde opties. veel handiger, je zou hem toch MINSTENS world details vol moeten krijgen car datail ook en road reflection toch ook wel op 1 of 2, en niet nodig maar ziet er wel goed uit: shadow vol zetten.
zo kan je zelf veel beter zien wat er teveel vraagt van je systeem en wat niet,
pas met dit systeem kon ik alles op hoogst zetten:
Amd 64 4600+
1 GB Ram
NviDia GeForce 7800 GXT
ik zeg niet dat daaronder het niet gaat, dit was het enigste systeem dat met minimaale config dat aankon.
 
wynand zei:
hehe, als ik op een van mijn systeemen nfsmw speel, dat systeem is niet krachtig:
2.0 ghz
384 mb ram
an het topunt van al een oude Radeon 9250
deondaks, ik krijg hem wel op het hoogste, maar dan gaat dat met 1 of 2 fps,
ik raad je aan om van die details af te blijven en het als een pro aan te pakken, druk eens op 2, dan krijg je bij video geavranceerde opties. veel handiger, je zou hem toch MINSTENS world details vol moeten krijgen car datail ook en road reflection toch ook wel op 1 of 2, en niet nodig maar ziet er wel goed uit: shadow vol zetten.
zo kan je zelf veel beter zien wat er teveel vraagt van je systeem en wat niet,
pas met dit systeem kon ik alles op hoogst zetten:
Amd 64 4600+
1 GB Ram
NviDia GeForce 7800 GXT
ik zeg niet dat daaronder het niet gaat, dit was het enigste systeem dat met minimaale config dat aankon.

Ik denk dat je toch een beetje overdrijft he. Ik heb een Amd 64 3200+, 2GB Ram en een GeForce 6600GT en alles loopt prima op high. En dat het spel amper draaide op dat andere systeempje van jou was natuurlijk te verwachten, er zit wel heel weinig RAM in he ;)

Op geraarbrtt's systeem moet het spel gewoon kunnen draaiien. Als nieuwe drivers en nieuwe patches niet werken zou ik teruggaan naar de winkel, want dan heb je waarschijnlijk een defecte videokaart.
 
videokaart

Ja zelf op Area 51 komen er strepen te staan als er veel in de omgeving gebeurd.
Zelf op 800 x 600 zijn er strepen dat kan toch niet.

Neenik heb mij pc gekocht en nog niets van andere drivers geinstaleerd ik maak gebruik van die die er al op stond.
 
geraarbrtt zei:
Ja zelf op Area 51 komen er strepen te staan als er veel in de omgeving gebeurd.
Zelf op 800 x 600 zijn er strepen dat kan toch niet.

Neenik heb mij pc gekocht en nog niets van andere drivers geinstaleerd ik maak gebruik van die die er al op stond.

Oké, het ligt dus niet aan het spel.
Probeer de nieuwste drivers van nVidia.com
Ik neem aan dat je Windows XP op je computer hebt staan? Dan kun je deze drivers downloaden.
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html
 
videokaart

Welke moet ik downloaden in het grijs kadertje of u.s englisch?
 
geraarbrtt zei:
Welke moet ik downloaden in het grijs kadertje of u.s englisch?

Maakt niet uit, ik kies altijd U.S. English, kleinere download, zelfde drivers :cool:
 
videokaart

Als ik ze wil instaleren dan komt er te staan 'het invidia instalatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware.' en dan sluit het zich af :confused:
 
geraarbrtt zei:
Als ik ze wil instaleren dan komt er te staan 'het invidia instalatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware.' en dan sluit het zich af :confused:

Oke, ik heb even op allerlei forums zitten neuzen en kwam op een topic waar iemand precies hetzelfde probleem had als jij. De oplossing voor dit probleem zit in het nv4_disp.inf bestand. Ik neem aan dat je de setupbestanden van de drivers ergens op je harde schijf hebt staan (er wordt meestal eerst gevraagd of je het in een bepaalde map wilt uitpakken, meestal in bijv. c:\NVIDIA\....). Zoek deze map op en je komt uiteindelijk in de map 81.98 (versienummer vd driver) terecht.

Indien je die map niet hebt kun je ook het gedownloadde setup bestand uitpakken door er met je rechtermuisknop op te klikken en op 'Extract Files' te klikken.

Download dit bestand: http://gamerzhq.8lo.net/81.82/nv4_disp.inf
Je moet de nv4_disp.inf in de map met de instalatiebestanden van de driver op jou harde schijf vervangen met dit bestand. Probeer daarna de setup nog een keer.
(het nv4_disp.inf bestand is ietsje veranderd, er is een extra type aan toegevoegd zodat jou kaart wel herkend wordt).

Bron: http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=164972

Succes!
 
quote:
ik zeg niet dat daaronder het niet gaat, dit was het enigste systeem dat met minimaale config dat aankon.
 
videokaart

Wel ik heb drie harde schijven en bij aankoop staan allerlei drivers als op een backup schijf.
Daar vind ik de map VGA met de setup van nvidia trerug maar als ik kijk bij de mapnaa dan staat er bij mij winxp(81.82)!!!

En staat er een bestandje nv4_disp.dl_ ?? ???? maar nv4_disp.inf zie ik nergens staan?

Moet ik dat in die map verplaatsen of is het beter een gedownload bestandje te gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
geraarbrtt zei:
Wel ik heb drie harde schijven en bij aankoop staan allerlei drivers als op een backup schijf.
Daar vind ik de map VGA met de setup van nvidia trerug maar als ik kijk bij de mapnaa dan staat er bij mij winxp(81.82)!!!

En staat er een bestandje nv4_disp.dl_ ?? ???? maar nv4_disp.inf zie ik nergens staan?

Moet ik dat in die map verplaatsen of is het beter een gedownload bestandje te gebruiken?

nv4_disp.dl_ staat standaard in de drivermap, maar nv4_disp.inf moet er ook bij staan, anders is de setup ongeldig.
Ik zou de bestanden van internet gebruiken, deze zijn namelijk wel up to date.
 
videokaart

Waar kan ik dan die bestanden van internet downloaden? a.u.b.
 
videokaart

Ik heb dit nu allemaal gedaan maar nee het is juist nog hetzelfde nog steeds de strepen in de game.
 
Dan zou ik toch contact op nemen met de winkel waar je de computer hebt gekocht, jou kaart is waarschijnlijk defect.
 
videokaart

kijk dit gebeurd er als er VEEL gebeurd in de omgeving.
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    91,3 KB · Weergaven: 82
Hmm, dit soort dingen kunnen ook voorkomen als je de kaart te erg hebt overclockt of als de temperatuur van de kaart te hoog wordt. Heb je je kaart overclockt?
En probeer eens te spelen met de kast open, dan kan de lucht beter circuleren, als je dan geen problemen hebt ligt het dus aan de koeling, waar ik je verder helaas niet mee kan helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan