nVidia Geforce 7650 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Op 7 juli heb ik een update met de naam nVidia Display NVIDIA Geforce 7650 laten binnenkomen op mijn pc met windows 7 .
Nu na de vakantie, signaleert het onderhoudscentrum een probleem met de NVIDIA Graphics Driver, en geeft daarbij aan dat ik oplossingsstappen van internet kan halen. Maar... de oplossing kan niet worden gedownload.
Is er iemand onder u die mij vanuit eigen kennis de weg kan wijzen naar een oplossing, want de pc laat zich alleen nog via de veilige modus opstarten en dat is vervelend.

Alvast dank

In de veilige modus ga ja naar configuratiescherm, apparaatbeheer en vervolgens klik je rechts op de beeldschermadapter, dan kies je voor verwijderen / installatie ongedaan maken. Windows zal nu opnieuw willen starten denk ik, maar sta dit niet toe.
Ga éérst in de verkenner naar de map program files en delete de map van Nvidia. PAS OP! Verwijder alleen de drivermap van de kaart. Heb je een moederbord met een Nvidiachip (ipv.van bijv. een Intel chip) dan moet je dus NIET de gehele map van Nvidia wissen. Even opletten dus dat je alleen de Nvidiamap verwijdert als er alleen maar videokaartdrivers instaan.
Start nu opnieuw op en Windows vindt de kaart opnieuw en installeert de drivers.
Ga daarna naar Windows update en laat die eens zoeken naar updates.

Vindt update niets, ga dan nogmaals naar de site van Nvidia en download daar de laatste drivers voor je kaart en installeer ze.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor uw aanwijzingen.
Een vervolgvraag of -vragen..
Ik heb in de veilige modus in apparaatbeheer het item beeldschermadapter opgezocht en erop geklikt. Ik zag daar de videokaart staan en heb de installatie daarvan ongedaan gemaakt.
Vervolgens ben ik naar Program Files gegaan, en vond de map NVIDIA Corporation. Geklikt en daarin de map Uninstall. Geklikt en daarin nvdisp.nvu. Hiermee heb ik verder niets gedaan, omdat ik het begrip drivers niet tegen kwam.
Vervolgens afgesloten en opnieuw gestart. Dat ging goed, met dien verstande dat alles nu in een groter formaat staat dan normaal. Op het bureaublad staan de pictogrammen op 'klein' terwijl ze nu toch veel groter zijn. Ook de hele outfit van dit forum is veel groter dan normaal.
Twee vragen: is datgene wat ik heb gedaan goed of fout.
En is het normale formaat weer terug te krijgen en hoe?

De kaart is verwijderd en dat is dus prima verlopen. Eveneens is de herinstallatie door Windows goed verlopen. Enige dat je nu nog moet doen is de nieuwste software bij Nvidia downloaden (zoals ik al schreef) en installeren.

Laatst bewerkt:
gast0225,

Hartelijk dank voor de hulp.
Hiermee sluit ik dit item af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan