Nvidia Geforce 8600M GS code 43

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreoor

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Goede Middag,
Vorige week heb ik op mijn Medion Laptop 96662 (MIM 2300) een schone installatie van Windows 7 (laten) uitgevoerd.
Er doet zich nu het volgende probleem voor.

De geïnstalleerde grafische kaart ondersteund de 3D werking van Chess Titan niet.

Nadat we de laatste update bij NVidia (195.62) hebben opgehaald blijkt deze wel te installeren, maar niet te werken.(code 43)

Kan iemand mij zeggen hoe ik de grafische kaart aan de praat krijg???

Laatst bewerkt:
Ga eens op de medion site zoeken en installeer de driver van medion zelf. Heb zelf ook met mijn HP gehad dat de ATI driver van AMD niet werkte en de ATI driver van HP wel.

http://www.medion.com/nl/

Greetzz,
Timo

Hallo Timo,
Bedankt voor je reactie.
Bij Medion ben ik al geweest en heb de 8.16.11.8752 geprobeert, maar die doe het ook niet.

Bij Nvidia is er gisteren een nieuwe release geweest (196.21) die ogenschijnlijk aan de specificaties voldoet, maar die wil niet installeren omdat hij niet compatible zou zijn met de hardware.

Als je nog een tip hebt dan graag.

gr.André

Erg vreemd probleem. Heb je al eens in het NVidia configuratiescherm gekeken of alle 3D instellingen goed staan? Dacht namelijk dat het eerst aan de hardware zou liggen, maar ik heb zelf op mijn dekstop een 8600GT en die verschilt niet veel van joi GPU.

Greetzz,
Timo

Timo,
In config heb ik geen Nvidia map.
Waar zou die moeten staan??
Ik heb momenteel een standaard Microsoft stuurprog staan; zou ik daarom geen Config/Nvidia hebben???

gr.
André

We hebben het hier wel over ene laptop he.....

De NVidia 195.62 die je geprobeerd hebt, is voor een losse grafische kaart in een Desktop...

Laatst bewerkt:
Jazeker, een MIM 2300 van Medion. (die zelf niet erg cooperatief zijn)
Bedankt voor je reactie.

g.
André

Dat had ik niet door.
Wat zou dan volgens jou de goede zijn???
gr.André

Van de nVidia site de drivers voor de 8M series (notebook)

Wel eerst alles wat je nu van nvidia hebt geinstalleerd, netjes volledig verwijderen

Buj Nvidia heb ik steeds gezocht naar de drivers voor de MIM 2300 voor W7, dus dat leek mij goed te gaan.
Ik heb nu een driver staan van Microsoft die geen foutmelding geeft maar ook geen 3D ondersteunt.
Op de C-schijf heb ik wel nog een aantal drivers staan(die het niet doen), maar dat is toch geen probleem??
gr.
André

Dat is wel een probleem.....

Die foute drivers op de C schijf zorgen voor een niet correcte werking van de goede drivers.

Dus nogmaals, eerst alles wat niet goed is netjes de-installeren, daarna de juiste drivers van de nVidia site installeren

Ga ik doen.
Probleem is dat ik niet zo'n ster ben in het herkennen van foute drivers; ben altijd een beetje huiverig dat ik iets verkeerd weggooi.
gr.
André

hallo mrmusic,

nog even; als ik in Firefox/downloads alle downloads delete heb ik dan alle drivers weggehaald???

groeten,
André

Als je ze alleen gedwonload hebt, maar NIET geinstalleerd, dan wel.

Maar wat geinstalleerd is, moet je ook weer de-installeren

ok,
dat ga ik doen.
Waarschijnlijk kom ik daar morgen op terug.
bedankt en tot ziens.

André

hallo mrmusic,

Toch maar iets eerder gedaan dan ik van plan was.
De installatie ging goed (nvidia 195.26) en er was geen foutmelding meer.

Toen ik ChessTitan opstartte ging hij alsnog de fout in en kreeg ik een "dumpcrash;blauw scherm met veel tekst)" en moest ik opnieuw opstarten.

Nog tips??

groeten,
André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan